BOBO II Startet 5.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2011 Hei har planer om rensing av begge oljekjølere på mine gamle grønne røykbomber . må jeg tappe av all oje før disse fjernes eller er det grei skuring. trenger litt tips Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Luco Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 (redigert) Mine "olje kjølere" kjøler ferskvann med salt vann, der var det bare å tappe ferskvanns siden og skru av kjøleren, åpne ende lokket og vaske i vei.(Cummins 5.9L) Eneste oljen som blir direkte kjølt i kjøleren er gear olje kjøleren over gearet (Hurth-Vgir) sjekk denne.. https://baatplassen.no/i/topic/85229-tamd-60c-varmevekslerlekkasje-tipsraad/ Redigert 5.Oktober.2011 av Luco (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 6.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 Har du noen nærmere spesifikasjon på disse "grønne røykbombene". Enklere å svare på spørsmålet dersom man vet hvilke motorer det er snakk om. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
BOBO II Svart 6.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 Hei Brigg mine røykbomber er TAMD 71 B Planen er først og ta en systemrens på saltvannsiden. Ferskvannsiden tar jeg etter at sesongen er over. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Brigg Svart 6.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 Jeg kjenner ikke disse motorene spesielt. Jeg har en gang demontert oljekjøleren på en VP41. Etter at sjøvannet var drenert fra sjøvannsystemet var det bare å skru oljekjøleren av. Kjøleren var utformet slik at oljen rant ned i motoren. Ikke noe søl bortsett fra noen dråper olje som lå igjen i kjøleren. Men dersom oljekjølerene kjøles av sjøvannet, som vel er mest vanlig på VPs motorer, kan du vel like godt kjøre systemrens gjennom hele sjøvanssystemet uten å demontere annet enn noen slanger. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
marbjo19 Svart 7.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2011 Tips når det gjelder rensing av saltvanns oljekjøler, da er det veldi guhstig og bruke saltsyre, da blir kjøleren gullende ren..! lag deg te med eit kar og bland ut vann med syren ca 10 %. NB: syre i vann går an, men vann i syre blir uhyre.! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.