kennaa Startet 5.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2011 Hei! Har planer om å kjøpe RIB, men etter å ha undersøkt litt forstår jeg det slik at hypalon-neopren er det beste og er mest slitesterkt og PVC vil bli stiv å sprekke etter 10 år. Prismessig er jo PVC billigere noe som er en fordel. Mitt bruk vil i bunn å grunn være en RIB som kan gå lengre enn den vanlige sesongen. Den vil bli brukt mye til hytta, vannsport og annet diverse som du bruker en båt til :) Hver gang jeg kjører til hytta er det også en 20 minutters tøff fjord jeg må igjennom (bor forresten i Rogaland). Hvordan vil evt. PVC eller hypalon-neopren takle dette? Er mest interessert i en sportslig rib med høy fart. Er det noen her som kan dele sine personlige erfaringer med PVC eller neopren og RIB i forhold til glassfiber båt? takk Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 Ingen erfaring med pvc-båter, men har iallefall enn gammel achilles som er bygget i hypalon. Eksakt hvor gammel den er vet jeg ikke, men en eller annen gang tidlig på 80tallet er nok riktig. Fortsatt fin og rød i fargen, og gummien kjennes myk og bra ut fortsatt. Disse båtene bygges fortsatt i dag, av samme gummiblanding, så jeg innbiller meg at hypalon er et veldig slitesterkt materiale siden båten har overlevd alle disse årene. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
index Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 Hypalon er overlegent PVC på alle områder. Men det er jo også en viss prisforskjell da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.