Allan E Startet 7.Mars.2003 Del på Facebook Startet 7.Mars.2003 Er det noen maksimal aldersgrense for redningsflåter? Hvor ofte må de inn til sertifisering? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 7.Mars.2003 Del på Facebook Svart 7.Mars.2003 Må sjekkes hvert år såvidt jeg husker.Du kan jo ringe og spørre Strømme Skips Service i Oslo eller Unitor. Sitér dette innlegget Link to post
Per Svart 7.Mars.2003 Del på Facebook Svart 7.Mars.2003 Jeg hadde to flåter. Den ene var 18år gammel da den ble åpnet sist, da etter 10 år sammenpakket. Den var like fin. Antatt alder på flåter sies å være over 30 år. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 7.Mars.2003 Del på Facebook Svart 7.Mars.2003 Alderen er det nok vanskelig å gi noen spesiell grense for og jeg kjenner ikke til at slike grenser finnes. Når det gjelder resertifisering så er det i utgangspunktet hvert år - ihvertfall når man driver med passasjerfart og har PC. Jeg kjenner også til at det er mulig å søke forlengelse, spesielt for "Verneverdige skip" godkjent av Riksantikvaren og Sjøfartsdirektoratet. Da kan man søke om inntil 18 måneder, under forutsetning av at flåtene tas iland over vinteren og oppbevares tørt og frostfritt. Med 18 måneder og "god timing" klarer man såvidt to sesonger. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
"Mathilde" Svart 13.November.2006 Del på Facebook Svart 13.November.2006 (redigert) av at flåtene tas iland over vinteren og oppbevares tørt og frostfritt. Kom over denne gamle tråden. Har flåte som oppbevares sammen med båten - ute. Ble litt bekymret da jeg leste dette fra Poseidon. Er det noen som vet hvorfor flåten må oppbevares frostfritt? Redigert 13.November.2006 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kgt Svart 13.November.2006 Del på Facebook Svart 13.November.2006 Er det noen maksimal aldersgrense for redningsflåter? Flåtene er nesten evigvarende, det er service på oppblåsnings mekanismen som er det viktigste. Hvor ofte må de inn til sertifisering? Nye fåter første gang etter 3år, deretter er det noen med 3 årsintervaller og noen med 1 år. Ser flåter på fiskebåter som er over 20 år, og fremdeles godkjent. Sitér dette innlegget kgt Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 Er det noen maksimal aldersgrense for redningsflåter? Flåtene er nesten evigvarende, det er service på oppblåsnings mekanismen som er det viktigste. Ikke helt enig med dette gitt. Jfr tidligere tråd om redningsflåter Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Mini Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 Er det noen som vet hvorfor flåten må oppbevares frostfritt? Endel flåter som tilfredsstiller den høyeste sikkerhetsstandarden inneholder så vidt jeg vet drikkevann. Derfor er det vel naturlig at den skal oppbevares frostfritt. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 (redigert) inneholder så vidt jeg vet drikkevann. Derfor er det vel naturlig at den skal oppbevares frostfritt. Har også vært inne på den tanken. Men så slo jeg det bort igjen. Bør en ikke forvente at drikkevannet er oppbevart i emballasje som tålet at vannet fryser?? I det hel tatt syntes jeg det er rart at flåten ikke tåler frost. Kan det være korrekt? Kan heller ikke forstå at frost skulle ha noen negativ betydning for lagringstiden? Redigert 14.November.2006 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 Det burde man forvente helt klart. Ellers tipper jeg Skipper Worse har løsning på problemet med veske som ikke fryser Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
stsoleil Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 Jeg har en Arimar flåte. Hermetisk/vakuum-pakket og i container. Service-intervall hvert 4. år (for fritids-bruk) Flåten tas hjem og oppbevares alltid tørt og frostfritt vinteren igjennom m v h Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.