Jump to content

Eberspacher D4 eller tilsvarende, hvor kjøpe billigst?


jensemann2

Recommended Posts

Billigst og best? Vel du får jo det du betaler for men jeg ville styrt unna importører og kjøpt fra lokale forhandlere. Min erfaring ble selvsagt dyrere enn tenkt siden jeg valgte importør :headbang: . Som eier av Eber D2 vil jo jeg anbefale det merket og du trenger jo litt mer guffe vil jeg tro. Min båt har to lugarer og varmen blir levert gjennom en dyse til hver som fungerer utmerket selv på dager med mange minus. :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg kjøpte fra marinegrosisten i år. Jeg reklamerte straks da jeg fant ut at de solgte brukte D4'er

Det er ren svindel, de legger ved nytt monteringssett, men hvis man ser etter er selve varme apparatet

brukt (hentet fra biler i Tysklaned eller lign??).

Jeg fikk returnert pengene etter mye om og men ,gikk sporenstreks til Maritim. Men ser at seatronics har

bra pris nå, så det er jo også greit?

Link to post
Share on other sites

Ja det var ren svindel. Men en er jo bare glad man får penga igjen. Fikk ellers monterings settet gratis

som plaster på såret. Det som gjorde meg mistenksom var at selve varmeren ikke kom i skikkelig eske (brukt eske) og når jeg

da sjekket nærmere så var serie nummer på esken limt over med serie nummer fra varmeren. Når man fjernet klistermerket

så kom et helt annet serienummer fram. Når jeg fikk varmer fra Maritim så så jeg at de varmerene som Marinegrosisten hadde sent meg var minst flere år gamle når man sjekket serie nummer.

Link to post
Share on other sites

er det sånn å forstå at man må bruke det medfølgende fuelsystemet? Kan jeg ikke koble meg til uttak i bunn av dieseltanken?

Du må bruke magnetpumpa fordi den er nøye tilpasset forbruket på varmeren. Jeg vil fraråde uttak i bunnen av dieseltanken. Benytt stigerøret og kapp det så det stikker min 10 cm over tankens bunn. Det er svært tynne rør inn til Eber´n så ikke lurt å dra inn grums der. Monter medfølgende drivstoffilter også.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Fikk levert Eber D2 fra marinegrossisten denne uken . Det var ingenting å si på hverken service eller kvalititet på vare. Det var rask levering, pakkenummer med sporing , hyggelige mennesker når en kontakter dem for spørsmål, og etter mine begereper meget konkuransedyktige priser.

 

Eberen er nå innstalert og alt virker etter boka . !

 

For ordens skyld så var eberen helt ny og ingenting i veien med den. Alt kom fint pakket inn !

 

100 & fornøyd kunde :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...