Jump to content

Hvordan fjerne merker på skroget?


larsen2000

Recommended Posts

Prøv først polervoks. Funker ikke det så prøv jif. Om det ikke funker så prøv Hugos rensekrem.

Jif og Hugos inneholder slipemidler så vær obs, selv om evt. bieffekter sikkert kan utbedres med polering (og evt. rubbing først). Tror nok du får vekk disse merkene kun ved bruk av polish. Pleier selv å få noen striper fra fenderlister og bildekk gjennom sesongen og disse går alltid vekk med manuell polering.

Link to post
Share on other sites

Oops, prøvde akkurat med Jif som fjernet det fint. Håper det ikke ble riper da, får ut å sjekke når regnet gir seg :-)

Det har sikkert gått bra, tror Hugos er kraftigere enn Jif. Har brukt begge deler selv, Jif har gått bra, Hugos i kombinasjon med kraftig skrubbing var ikke noen innertier ... hvis man ikke tar i for hardt skal vel ikke Hugos være noen krise heller.

Link to post
Share on other sites

Jeg vasker hele skutesiden (hvit gelcoat) med Jiff skurekrem hvert år, og har vel gjort det i sikkert 15 år nå. Og jeg tør påstå at etter polering er det like blankt som da båten var ny i -86!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...