Jump to content

Prisnivået på ting til båt, hva mener båtfolk?


avmønstret5

Recommended Posts

 

@@@ Vindmølle her tenker vi på en air breeze (med sprecoblader) denne får man for 7lapper i Norge, har ikke funnet den spesielt mye billigere ute, leter jeg på feil steder ?

 

 

 

 

sett litt på ruthland gen og ikke mye å spare med dyr frakt hit...

 

ellers så skulle jeg ha klatresele til å klatre i mast og på fritid... billigere å handle her enn i statene da du ville komme negativt ut med toll for den jeg så meg ut...

Link to post
Share on other sites

... men så lenge det fortsatt finnes kunder som ønsker å betale litt for kompetanse, 5 års reklamasjonsrett og mulighet til å bytte produktet på en enkel og smertefri måte, levere tilbake ubenyttede/uåpnede varer osv er det fortsatt et marked for utstyrforhandlere her i landet.

Dersom båtbrukerne handler alle varene sine på nett slik mange oppfordrer til her, så mister dere tilgangen på å kunne kjøpe båtustyr lokalt, oppnår et MYE dårligere forbrukervern og kundeservice.

Når dere i tillegg kanskje ønsker hjelp til å få montert utstyret eller trenger teknisk bistand ifm montasjen vil det på sikt også bli vanskeligere da vi som "tjente fett" på å selge og montere båtutstyr ikke kommer til å være her for dere lengre.

 

 

Har ingen problem med å betale for kompetanse og god service, men nå har det seg slik at det er sikkert fler på lik linje som meg, som da enten må sette seg i en bil kjøre en time hver vei for å kunne besøke den butikken, eller bestille delene på nett hos samme butikk og få delen(e) tilsendt pr post.

Når du da må bestille delen på nett, så er det jo også slik at man ofte sjekker utelandske nettsider og finner fort ut at prisen der kan være betydlig lavere, og da for min del blir valget enkelt, da velger jeg den lave prisen på samme produkt og merke, og ikke kunnskap hos den lokale båtsjappa.

Har selvfølgelig kommet over ting som er skadet eller feil, når jeg har handlet på nett, og har enda tilgode å treffe på en utelansk nettbutikk som ikke har etterkommet ønske mitt om å returnere varen og eller bytte denne, så jeg personlig tror det er myte at dette skal være så risikofylt og vannskelig.

Mange av de utelanske nettsidene har også kundeservice i form av chat, mail og ikke minst telefon, og her har jeg bare gode erfaringer.

En annenting er jo også når du er i butikken her hjemme i norge, så har jeg ofte opplevd at butikken ikke har delen på lager og må bestille den, noe som fort KAN ta opptil uker, og når jeg da vet at delene kan skaffes billigere og like enkelt fra utlandet, så velger jeg den enkle og billige løsningen.

 

At dere som forhandlere tjener godt eller ikke på deres butikker, skal ikke jeg legge meg opp i, for det har jeg ingen som helst kunnskap om.

Redigert av GlennIversen (see edit history)

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...