Jump to content

Heve sunket skøyte, kr 2000 for 2 dykkere, dyrt eller billig


Geir Hel

Recommended Posts

2000 er ikke en ublu pris for to mann. Har de arbeidsdykkersertifikat? Tror du påtar deg arbeidsgiveransvar når du betaler noen for å gjøre jobben for deg, og da er det din jobb å sørge for at de har papirene i orden. Spiller mindre rolle inntil "noe" inntreffer på dykket, men da kan du være ute og kjøre!

Link to post
Share on other sites

Det er veldig billig håper bare de vet hva de gjør så de ikke ødelegger båten mere for deg

Er ikke bare å "Hive noen stropper rundt " de bør ha peiling på hva de holder på med for din skyld og ikke minst for sin egen sikkerhet

har du forsikring kontakt de og få tak i proffe folk til jobben :thumbsup:

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Dykkerne skal se etter hvilket skader det er i skråget pluss berge verktøy og tauverk,kansje feste masse 25l dunker i rekkene (kraftige rekker som er bolta fast) event feste stropper vist eg har skaffa lastebil.

Er ikke forsikring med i bilde så alt er ifra den svære feite lommeboka mi..

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Hvis det er prisen for hele jobben beskrevet over inkl flaskefyll etterpå er det billig.

 

Naboen og jeg skal ha en under båtene våre nå i høst.

Han tar kr.500,- pr. time + luft. Da er det en bekjent av naboen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Dykkerne skal se etter hvilket skader det er i skråget pluss berge verktøy og tauverk,kansje feste masse 25l dunker i rekkene (kraftige rekker som er bolta fast) event feste stropper vist eg har skaffa lastebil.[...]

Som allerede nevnt: Når du betaler for ett dykkeroppdrag kommer "plutselig" en masse nye regler inn i bildet. Krav om sertifikater, krav til utstyr og krav til redningsdykker, kommunikasjon osv.

 

Nå går det an å jukse litt for kjentfolk, men vær så snill å ikke sett en eller annen kompis med PADI Open Water sert. og 50 dykk i loggen til ett slikt oppdrag. Å skulle rote rundt inne i ett vrak på leting etter verktøy er f.eks ikke noe for hvem som helst. Å feste løftestropper, løfteballonger og slikt er direkte livsfarlig for en som ikke vet hva han driver med....

Link to post
Share on other sites

vil seie at det var -billig- ja.

 

Skal eg ta arbeidsdykk (type kl S (innspeksjon ol. med sjølvforsynt utstyr, scuba)) går det sjeldan mindre enn 5 timar - pluss køyring.

Då eg ein oppe i 2500++ pr hode.

 

td. sist oppdrag; leite etter ein tapt propell: 5000,-

Også var ikkje propellen tapt likevel - akslingen hadde losna frå klemflensen..

Evrybody can be tough....

.........in a distance..!

-FDU2-

Link to post
Share on other sites

2000 er ikke en ublu pris for to mann. Har de arbeidsdykkersertifikat? Tror du påtar deg arbeidsgiveransvar når du betaler noen for å gjøre jobben for deg, og da er det din jobb å sørge for at de har papirene i orden. Spiller mindre rolle inntil "noe" inntreffer på dykket, men da kan du være ute og kjøre!

 

Tja. Dei er nok oppdragstakarar.

 

Dette er svært rimeleg.

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Et tips når du først skal ha dykkere i vannet er å få dem til å dekke hele utsiden av båten opp til rekka med byggeplast (0.15mm). Gjorde dette selv med en 49ft skøyte og båten var oppe på et blunk. Plasten suger seg inn til skroget når du begynner å pumpe og er sterk nok til å tette lekasjer så pumpekapasiteten du trenger blir mindre. Ved å tre plasten over rekka lager du et stort område som vil hjelpe på oppdriften, og du kan klare deg med en mindre kran til hevingen. Vi klarte det uten kran ved å pumpe opp gamle traktor og lastebilslanger under dekk (vil ikke anbefale det).

 

To båtlapper får dykkere synes jeg var råbillig. Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...