Jump to content

Forslag til landstedsbåt som passar til 15 hk m. lang stamma?


Ask

Recommended Posts

Hei

 

Som emnetilltelen tilseier så ynskjer eg forslag/tips til landstedsbåtar som passar til ein langstamma motor med 15 hk og lang stamma.

 

Dette er ein motor eg har, men det gjer ikkje noko om båten kan ha større motor.

 

Båten må vera sjølvlensande og på minst 15 for. Båten kan gjerne plana med eit 200 kg ombord.

 

Båten skal brukast til dykking og fisking i Bømlafjorden.

 

Eg har god lyst på ein Øien 530F men dei er dyre og 15 hk er vel litt for lite på desse båtane.

 

Eg er takksam for alle svar.

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

øien 16 er selvlensende

fart med 15 hk mariner 17-18 knop ps målt før gps tid (92)

vilket motor merke har du?

har en øien 16 selv min andre!

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

Et par forslag:

 

* Hansvik 500 Fisker.

Min far har en slik, og tidligere hadde han 15 hk på den. Gjorde vel ca 13 knop med en person og ellers lett lastet. Meget god dekksplass, og meget stabil. Du kan stå ute i borde med minimal krenging. Båten har med hell vært prøvd som dykkerbåt med inntil 3 dykkere. Ingen problem. Litt våt i motsjø.

 

* Askeladden 15-3050.

Bred båt, romslig i forhold til lengden. Kjent kvalitet. Vil plane med motoren din, men da må den være lett lastet. Produseres ikke lenger, denne kom og forsvant i løpet av 90-tallet.

Link to post
Share on other sites

jeg hadde en første øien 16 i92,De sier vel sitt om båten når jeg kjøper meg en etter så mange år.

båten er meget lett drevet den går vel 17-18 knop med motoren din vel og merke men 1.pers om bord motoren blir litt liten med last i.jeg er meget gått fornyd med båten.

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...