SinWin Startet 10.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 10.Oktober.2011 Jeg er på jakt etter spesielt rustne staker og lykter i området rundt Bjorøy og Lerøy, vest av Bergen. Samtidig er jeg også på utkikk etter nyere staker med aktivt anti-korrosjonssystem. Det er en stund siden jeg fartet i området med båt selv, så jeg har ikke helt oversikten over tilstanden på merker og lykter. Er det derfor noen som har noen tips til hvor jeg kan finne det jeg leter etter? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Regner med at du kan få den opplysningen av kystverket /vedlikeholdavdelingen de har den oversikten du etterlyser Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
SinWin Svart 11.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Snakket med dem, men de hadde dessverre ikke noen tilgjengelig liste over merker som trenger vedlikehold eller lignende. Ser ut til at jeg bare får ta en dag ut i felten. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 (redigert) Høres merkelig ut eller så vil de ikke dele informasjon ut Men kan jo være at alt er i skjønneste orden i henhold til det de vet Redigert 11.Oktober.2011 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
SinWin Svart 11.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Hehe. Kanskje det. Vel - såvidt jeg husker fra båtturer i området for noen år siden, var det en del rustent og gammelt. Får håpe jeg finner noen slike når vi skal ut i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Ikke for å være nyskjerrig men hva i huleste vil du med dette , eller kanskje du også ønsker å være litt hemmlighetsfull Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Lazyjack Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Og årsaken til denne litt spesielle interessen vil du ikke dele med oss? Sitér dette innlegget Link to post
SinWin Svart 11.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Jeg har mange sære interesser, men korrosjonsgrad på diverse staker er nok ikke blant dem, hehe. Skal bruke stakene i forbindelse med noen filmsnutter jeg skal lage for en kunde, så det er en mening med det hele =) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 de skjeveste og "værste" finner du kanskje ytterst i korsfjorden, sør om forland og sør om sæle på tofterøy, lykke til på jakt etter slitte sjømerker Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 (redigert) Det er faktisk meget godt oppmerket på sjøen rundt tyssøy, og ellers rundt om bjorøy. Jeg mener det står en ganske ny stolpe rett utenfor den nye båthavnen på søre bjorøy. Rett nedenfor høganeset og tangen. Det står en gammal stolpe litt lengre øst for denne, imellom et smalt sund. Fyrtårnet i vatlastraumen tar på årene, og ser ganske fæl ut spør du meg. burde trengt en renovering. Mens fyrtårnet utenfor Bjorøy tunellen sør i vatlastraumen ser mye bedre ut Har lagt ved ett kart der det er merket av hvor stolpene og fyrtårnene befinner seg. Redigert 11.Oktober.2011 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
SinWin Svart 12.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 Tusen takk skal dere ha, begge to! Da har jeg i alle fall et sted å starte søket i dag :) Sitér dette innlegget Link to post
SinWin Svart 12.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 (redigert) Det ble en bra dag på sjøen - både værmessig og filmmessig. Fant ikke akkurat en så rusten og skrukkete stake som jeg hadde håpet på, men det var nok av dem som var rimelig rustne, i alle fall. Nok en gang må jeg takke for hjelpen! Så også haugevis med hegre, og skarv - sistnevnte er representert på bildet nedenfor. Redigert 12.Oktober.2011 av SinWin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2011 Flott Var du og så på fyrtårnene? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
SinWin Svart 13.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2011 Ja, vi var ved Vatlestraumen, Vonflune (eller Vonflua som det står i kartet), og Raunane lykt. Den beste, rustne staken fant vi ved Tyssøybåen, og ved Lerøyskjæret. Ingen av fyrlyktene var utpreget rustne, men det ble ganske pene bilder med dem uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 13.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2011 Var du og så på fyrtårnene? Ikke meningen å være pirkete men er litt opptatt av at rette begrep blir benyttet. Det som du kaller fyrtårn er lykter. Fyr har vi i vårt område på Marstein og Slåtterøy Sitér dette innlegget Link to post
SinWin Svart 3.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 Her er noen kjappe klipp fra dagen. Tusen takk til dere som hjalp til i researcharbeidet =) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.