Jump to content

Viknes 770 - høye priser...!


bjoris

Recommended Posts

Ser etter båt for venner igjen, de har sett på Viknes 770, men her kan da ikke prisene ha justert seg etter markedet? Jeg syns prisene er vanvittige og har liten tro på at de går ann å selge så dyrt, men har møtte kvist hos den ene jeg har prøvd å forhandle med, nå har jeg en annen som er i tenkeboksen. Føler at alle ser på hva andre har lagt ut... Noen som har erfaring med salg av disse båtene, er de så populære at de forsvarer prisen?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Prisene er stive, men annenhåndsverdien er god.

Viknes har et navn og rykte, de er heller ikke billige å produsere og er godt "håndtverk". Ut i fra prisene på finn verdsetter fortsatt markedet disse båtene høyt.

 

Har selv en Viknes som er noen år og kvaliteten skuffer ikke! Dette er bra båter. Når folk skal trekke frem noe negativt om Viknes så er det stort sett at de har fiskebåtvinduer og derved er stygge å se på. Noe mere saklig og konstruktiv kritikk har ikke jeg hørt.

Link to post
Share on other sites

Da har vert så populære at de har forsvart prisen.

Nå ligger det 11 stk. annonsert på Finn.

Ingen av disse er markert solgt.

Det skulle vel indikere at de er priset i overkant av hva markedet er villig til å betale.

Sånn sett kan nok Bergen dørk få rett.

 

Er det eldre eller nyere 770 som er aktuelt.

Jeg vil tro det er av en viss betydning i forhold til hvilke prisreduksjon en kan forvente ved tregt marked.

 

Det er de eldste båtene som ligger litt vel høyt etter min mening.

Link to post
Share on other sites

Jeg syntes 770 er en super båt, bortsett fra soveplassene. Verken baugkøya eller køya under førerplassen er egentlig bred nok for to personer. En såpass stor båt bør ha en dobbeltkøye som er bred nok til to. Vi har vurdet 770, men slått den fra oss pga. de smale køyene. Og prisen er alt for høy.

 

Bare å vente lenge nok så må nok disse selgerne også bite i gresset...hvis de vil selge da! Masse god kvalitet der ute som er betydelig satt ned i pris, så det argumentet kjøper ikke jeg.

 

Enig!

Link to post
Share on other sites

Jeg er jo helt enig i at prisene er altfor høye, men det er en flott båt som passer veldig godt. Kom gjerne med alternativer, det er lett å låse seg på enkelt båter når en ser i markedet. NB 750 kan være aktuell. nyere enn 2000 modell og ikke masse fiskeutstyr ombord, som mesan etc...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Jeg tror 770 er mere tiltenkt å være en bruksbåt for dem som driver mye fiske og vil ha mye dekksplass som på en sjark! Det ser man på båtene også at dem har vært bruksbåter og preges av lite kosmetisk vedlikehold! alle dem eldre som ligger for salg er veldig matte og slitene i gelcoaten og blåstripene på overbygget er falma og sprukket opp. Det er ihvertfall flere alternativer å velge mellom som er like bra kvalitetsmessig samt konkurerer prismessig! Er jo rart om det ligger såppas mange der da som ikke blir solgt! sette ned pris er vel et bra virkemiddel for å få solgt da om det er mange som vil selge!

 

Jeg syntes 770 er en super båt, bortsett fra soveplassene. Verken baugkøya eller køya under førerplassen er egentlig bred nok for to personer. En såpass stor båt bør ha en dobbeltkøye som er bred nok til to. Vi har vurdet 770, men slått den fra oss pga. de smale køyene. Og prisen er alt for høy.

 

 

 

Enig!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Ja, det er vanskelig å finne en Viknes 770 som ikke er hardt brukt, men det finne:) MEN da tror selger at det er rent gull han sitter med...

 

Har sett litt på NB 820 Sport, må vel være mye mer båt for pengene? Noen med erfaring med NB 820 Sport? Tror jeg får lage en egen tråd på den båten:)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

...Noen med erfaring med NB 820 Sport? Tror jeg får lage en egen tråd på den båten:)

Ingen erfaring, men vi vurderte å bytte til en. Anbefaler helt klart 820 Kombi før 820 Sport, 820 Kombi har mye bedre køyeløsning og generelt bedre plass (slik jeg ser det ihvertfall)

 

TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Link to post
Share on other sites

Da har jeg vært å sett og prøvd en 820 Sport. Har ikke vært ombord i en Combi, men likte Sporten godt, flott design, god plass i salongen og en bra køye fremme når en bare er 2. Combien er nok mer egnet for en familie, men i dette tilfeller det et ektepar som skal ha båten uten barn og da er større salong/pentry mye viktigere. Dessuten ser det jo smalt ut i denne stikkøya i Combien da. Nå ser det ut til at Combien er dyrere også så den er pt ikke aktuell.

 

Det jeg ikke likte var egentlig to ting, hadde trodd den gikk bedre med 184 hk motoren, marsje noe over 15 blir å prese motoren. Syns det var helt ok opp til 2900 (ca 15 knop), men over det ble det dur og bulder som det jo ofte blir i disse akslingsbåtene. Generelt syns jeg den gikk stille med lite vibrasjoner.

 

Men skroget tålte farten mye bedre enn Vikens 770en, her gikk det fint helt opp på full fart, fikk 21 knop etter litt trimming og venting. Det andre jeg ikke likte var at innredningen var så falmet. Det er vel mest kosmetisk, men akkuratt der er nok Viknesen sin teakinnredning bedre. Mahogny falmer jo fort, det har jeg erfart selv og den aktuelle båten har de ikke holdt gardinene foran etter bruk. Vel, det er jo noen år gml så hva skal en forvente?

 

Det var en som mente at Viknes 830 er mer riktig å sammenligne med enn Viknes 770, men ikke hvis du ser på pris, jeg er rett og slett sjokkert. Det er stygt å le, men når du ser en 830, 2004 modell til 1,150 så må du jo tro på mer enn julenissen. Du får jo en helt ny Ardea 820 Combi med samme motor og godt utstyr til under 1 mill!!!! Denne båten er 7 år, 1100 timer, nei ikke forstår jeg det. Billigste 830 til 900.000 gjør jo at den er helt uaktuell.

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Ja, du kunne vel strengt tatt bare strøket "770" i emnetittelen din, for Viknes er for dyrt uansett modell. Tror nok viknes-prisene kommer til å justere seg noe ned etterhvert. I alle fall hvis dagens trend i bruktbåtmarkedet fortsetter. Viknes er supre båter, men ikke såååå eksklusive at prisen kan forsvares, syntes jeg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...