Jump to content

Hvor mange fra Østlandet!


stima

Recommended Posts

Drar til Østfold og Vestfold skjærgården i helgene.

Ferien bytter vi mellom Svenskekysten og Sørlandskysten hvert år.

I år kom vi ned til Nye Hellesund som var en flott opplevelse.

I Påsken var vi på Svenner som var utrolig flott.

Litt amputert sommer/båtsessong pga. sykdom i familien, men vi har til nå 57 overnattingsdøgn.

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Sandefjord.

 

Lokale plasser.

Hovedsklig til

Eneboeren, Stauper, Verdens ende og en og annen tur til Bolærne.

 

Ellers er det MYE Svenske kysten på meg og litt Danmark. Det siste håper jeg det kan bli mer av etter hvert.

 

Blir vel en ukes November tur til Sverige før båten går i mer eller mindre permanent vinterdvale, frem til Mars

 

Fra nå av og frem til Påske er det Gjestehavna i Sandefjord som er min hjemme adresse.

 

PS. Faxen, har du kommet deg helt til Sandspollen i år, ikke dårlig det. Tøff overfart? :giggle:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Sandefjord.

 

 

PS. Faxen, har du kommet deg helt til Sandspollen i år, ikke dårlig det. Tøff overfart? :giggle:

Mariell, den var knalltøff, med en motor på kokepunktet. Det er en laaaaaang ferd vet du.

Seriøst, så har jeg varmeproblem med styrbord motor. Har sjekket det meste, men nå får jeg gå løs på ferskvannssiden. :headbang:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Hvordan er krøderfjorden, har hytte ved Ringnes og båtplass der og så lurer på å kjøpe en båt å ha der til fisking og noe bading/vannlek...

 

er det mye fine ankringsplasser, bra med fisk og grei badetemp gjennom sommeren ?

 

 

Svaret er JA på alt. Har farta på Krøderen i 20 + år. Her har du fjord, fjell, holmer, ankringsplasser, fisk (gjedde) , alt på en gang. Også bra badevann, bare sommeren er litt bedre enn i år.

Link to post
Share on other sites

Bosted Haslum i Bærum. Havneplass i Drammen.

Helgeturer går gjerne til Holmsbu eller Horten. Ferietur 1 i sommer gikk til sørlandet, vi snudde i Mandal. Ferietur 2 startet i indre Oslofjord; Steilene, Oscarsborg. Deretter Hankø, Strömstad og Fjällbacka.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Bosted Nesbru..Fast havn Holmen Yactværft. ferdes mest i indre oslofjord fra middagsbukta som ligger 5 minutter fra båthavna til sandspollen og Tønsberg utenom ferier. Mens ferier går som regel til sørlandets pærler. Svenskekysten :flag_sw: og Danmark :flag_da: er under planlegging til neste sommerferie...

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Hurumlandet her. Blir mest farting i Indre Oslofjorden. Noen stikkturer ned mot Koster og Tønsbergområdet blir det også tid til. For meg er det aller viktigst at man er ombord. Hvor båten befinner seg spiller mindre rolle.

Endel farting også vinterstid. Rundt 80-90 overnattinger i snitt pr år.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...