Bergkvam Startet 12.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 12.Oktober.2011 Jeg har akkurat hatt båten min, en Askeladden Z8,på verksted for å skifte turbo. Det viste seg at lageret i turboen var gått og den sugde da olje fra dette lageret og inn i ladeluftkjøleren. Dermed måtte turboen skiftes og ladeluftkjøleren rengjøres. Etter denne reperasjonen fusker motoren, både på tomgang og under gass pådrag. Har skiftet grov og fin filter, og det var ikke vann i disse filterene, dieselen var helt klar. Jeg har en følelse av at fuskingen skyldes en feil i elektronikken, følere/sensorer, -det var ingen slike problemer før turbobytte. Vil motoren fuske dersom den suger falsk luft (dersom en pakning ikke ligger riktig i forbindelse med turbo/intercooler)? Kan det være luft i dieselen? Noen som har en formening om hva disse probleme kan skyldes? Mvh Rune Bergkvam Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.