Jump to content

Lønner det seg å selge båt og motor for seg selv?

maikl10

Recommended Posts

Jeg har en båt jeg knapt nok har fått brukt i år. Har to scenarier, enten å selge båten, eller bare motoren, for så å kjøpe en ny på et tidspunkt. Er vant til robåt med liten påhengsmotor, så jeg stoler ikke helt på daycruiser/skjærgårdsjeep med gammel motor uten noe annet å redde seg med.

Båten er en 95 modell Ryds 485 FC, og motoren er en 70 hk Johnson 1995. Denne er overhalt det siste året(før jeg kjøpte den), med ny termostat, ny impeller, ny powertrim og full service for totalt over 20000.(2 timer på sjøen etter dette)

Er blitt tilbudt 17000 for motoren hos bruktmotorforhandler i Oslo(vel og merke at de får testet den og at den er ok). Er dette en OK pris, eller burde jeg prøve Finn.no for å selge motoren. Altenativt, ville det lønne seg å selge båt og motor under ett, for så å kjøpe komplett senere?? Dersom noen har erfaringer setter jeg stor pris på svar.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...