Jump to content

Erfaring med å handle fra shipstore.com?

Viknes 6BY

Recommended Posts

Denne type informasjon er nyttig. Jeg føler med deg. Skikkelig irriterende å bli lurt ,netthandel er en fin måte å shoppe på, og jeg ønsker flere nettbutikker hjertelig velkommen.Det oppleves trøttende når noen skal drive åpenbar svindel og slippe unna med det, jeg :smash: håper noen tar balletak på disse gutta slik at de lærer. :smash:

Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-..

Skal man handle fra webshoper i USA som man ikke vet har et godt rykte, så er det lurt å gjøre et google-søk som Molan skriver, men gjør det før du legger inn bestillingen!

I USA er det en del webshoper med dårlig rykte, selv om de aller fleste er helt ok.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Hvis man skal handle i USA (eller andre land)er betaling med Paypal å foretrekke. Dette både for deg og kunde. Da har du heller ikke kreditkortopplysninger ute på nettsidene. Det er mye svindel fra kunder med kreditkort og det tar derfor lang tid før bedriften sender varene eller bekrefter betaling. Med paypal vet butikken at varene er betalt i det du trykker betal.

Jeg har ikke noe erfaring med shipstore.com så svaret er på generell basis.

• 4 måneder senere...

:sailing:Ikke handle fra shipstore.com. Det er svindel. Fikk akkuratt mail fra kreditt kort service i Nordea. Svindel fra begynnelse til slutt, og Nordea kan ikke gjøre noe med det, så jeg vil advare alle båtplassen medlemmer.

Da har du kanskje ikke brukt kredittkortdelen men Visadelen av kortet ditt? Betaler man med "ordentlig" kredittkort mener jeg man har krav på å få tilbakeført betalt beløp ved svindel.

Jeg har handlet masse på nett. Blitt svindlet to ganger (DHgate -ligg unna - eller trå uhyre forsiktig). Verken DHgate eller Paypal gadd å hjelpe - bare surr. Men ved henvendelse til mitt kredittkortutsteder Eurocard ble kjøpene (ca. 2 båtpenger) omgående bakeført ved fremleggelse av "bevis". Dette i påvente av oppklaring av forholdet - jeg hørte aldri noe mer.

Redigert av FredT (see edit history)

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Fra Finansavtaleloven:

"§ 54b. Forbrukerens innsigelser og krav mot annen kredittgiver enn selgeren

(1) Ved kjøp kan forbrukeren overfor annen kredittgiver enn selgeren gjøre gjeldende de samme innsigelser og pengekrav på grunnlag av kjøpet som han kunne gjøre gjeldende mot selgeren, såfremt kreditten er gitt etter avtale mellom selgeren og kredittgiveren. Ved siden av reklamasjon overfor selgeren etter kjøpslovens regler må kredittgiveren i tilfelle underrettes så snart det er rimelig anledning til det."

Jeg antar det er denne § som gir rett til å kreve tilbakebetaling ved svindel.

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Ja, riktig: Bruk alltid kreditt kort ved handel på nett. Det var rådet jeg fikk fra Visa. Jeg brukte Visa kort denne gangen. For å gjøre en lang historie, kort: Vanlig VISA kort har 90 dagers reklamasjons frist. Utover 90 dager, har du ikke krav på tilbake betaling, men det har en om en bruker Kredit kort.. I mitt tilfelle passerte jeg 90 dager.....

Nordea/visa Norge, har forsøkt å kontakte netttsted, men fant ut at det er svindel på ett proffesjonelt plan, og gjør ikke mer med det. Slik var lov verket. Det er på denne måten svindel foregår, desverre. Det er verd å ta en titt på siden til shipstore.com da de i mine øyne fremstod som en profesjonell forhandler, men med litt googel søk, er det mange med meg som er svindlet.

• 1 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...