Kaptenen Startet 14.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 14.Oktober.2011 hvor får eg tak i 7mm sekskantbolter brukes på vannpumpa på md21 motoren, vet ikke stigningen men skal finne ut av de. men vet noen om hvor eg kan bestile fra som har 7mm bolter.. Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 14.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2011 http://www.ebay.co.uk/itm/M7x25-Bolts-7mm-Metric-Thread-25mm-long-x5-bolts-New-/270800148754?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3f0cf25912 Sitér dette innlegget Link to post
Frank jensen Svart 14.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2011 Jeg har borret og gjenget opp til M8 på min motor,da jeg vridde av di to nedre boltene når jeg skiftet vannpumpa,også somrte jeg demm godt inn med alupasta før jeg monterte demm Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 14.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2011 (redigert) Prøv BUFAB Ligger i ole deviks vei på alnabru i oslo og i stavanger. Redigert 14.Oktober.2011 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2011 Jeg hadde M7 skruer på en Golf en gang i tiden. Det var et deksel på gearkassa minns jeg. Kanskje du får det du trenger hos en VW forhandler? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Moyja Svart 15.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2011 Skruene til nedre bærekule på en VW Golf 1 er 7mm Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 15.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2011 Har tidligere fått M7 bolter på større bilverksted. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 15.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2011 På franske biler er (var?) M7 en standarddimensjon. På min gamle Citroen GS var de overalt. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
rago63 Svart 16.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2011 Wurth har denne dimensjonen i diverse lengder Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
rolf-eigil Svart 17.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2011 Hei! Det er ikke 7mm det finnes ikke. Det er tommegjenger husker ikke typen, stigningen er utrolig lik 6mm. Det er ihvertfall tommegjenger som omtales på Citroengen. Men de bruker også 3,5 mm hydralikkrør på bilene. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 17.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2011 Det er ikke 7mm det finnes ikke. [...] Det er ihvertfall tommegjenger som omtales på Citroengen. Tullprat! Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Bøljan Svart 17.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2011 Åjoda! M7 finnes. Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 17.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2011 skal vi vedde om det finns?jeg satser huset og bil og båt Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 17.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2011 M7 skrue Send meg en IM for overdragelse av hus, bil og båt Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
lnjk Svart 17.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2011 Mener bestemt at M7 sekskantskruer finnes. Om det er det som er riktig på denne motoren vet jeg ikke. Kanskje Biltunet Voss A/S har de. M7 er oppgitt å ha 1mm standard stigning. Kan også ha 0,75mm. (Funnet i en gammel Tekniske tabeller) Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 17.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2011 M7 skrue Send meg en IM for overdragelse av hus, bil og båt jeg har linket til m7 bolter selv lengre oppe! veddet med han raringen "rolf eigil" Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 17.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2011 (redigert) Teoretiske verdier for Unified gjenger. 1/4" UNC, 20 gjenger pr tomme. (1,2700mm) 1/4" UNF, 28 gjenger pr tomme. (0,9071mm) Stordiameter 6,350mm. (-Veddemålet legger jeg meg ikke opp i ) Redigert 17.Oktober.2011 av lnjk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 17.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2011 (redigert) http://nettbutikk.wuerth.no/wsp/wurth/frontend.cgi?template=index&chapterid=1#!product-variants-table Festemidler - Skruer for metall - Sekskantskruer helgjenget. -Starter på M7x20............. Redigert 17.Oktober.2011 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Komodo Svart 17.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2011 Det er ikke 7mm det finnes ikke. Det er tommegjenger husker ikke typen, stigningen er utrolig lik 6mm. Gjengetabell, har du sett det noen gang? Forresten, sjekk en gang til hvilken tommedimensjon du mener dette er, det er jeg nysgjerrig på. Tipper at det blir en relativt ukurant brøk... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Shiny Svart 18.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2011 M7 med stigning 1,0 har jeg i garasjen. Mye brukt på bla Peugeot på 80-tallet. Sitter bla på endelokk på Be gearkasser, dørstopper, innfestinger til dashboard mm. Prøv lokal Peugeot forhandler om du ikke får tak i andre steder. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Frank jensen Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 M7-M9-M11 er ikke uvandlig i våpen industrien,og er man (u)lykkelig eier av gammelt engelsk motorsykkel eller bil så kan man ta gift på at det finnes ihvertfall 5-7 forskjellige typer gjenger på kjøretøyet,demm hadde en sær sans for humor i 50talls england Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 25.November.2011 Del på Facebook Svart 25.November.2011 Jeg regner med at det er til sjøvannspumpa, og skruene får du fra Volovo Penta. Det sitter 2 skruer som holder sjøvannspumpa fast i ankerplaten, og ankerplaten er skrudd fast i motoren med tre skruer, hvorav en er gjennomgående, om jeg ikke husker feil. Men som sagt, hos enhver Volvo Pentaforhandler får du disse. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Toroa Svart 25.November.2011 Del på Facebook Svart 25.November.2011 Når det gjelder skruedimensjoner så finnes det regler (og unntak), og på skolen lærte jeg følgende. (Kast, eller selg aldri skolebøker) -- For en økonomisk produksjon og rasjonelt vedlikehold bør man holde seg til skruer fra tabellen under. Førstevalg: M2 2.5 3 4 5 6 8 10 12 16 20 24 30 36 42 Andrevalg: M3.5 14 18 22 27 33 39 45 Tredjevalg: M15 17 25 40 Unngå: M7 9 11 26 28 32 35 38 -- Selv om M7 M9 og M11 er lite brukt, dukker de opp her og der. Spesiellt bilfabrikanter som regner på gramvekt er de store synderene. Og japanske produsenter er de største synderene. Jeg har et favorittsitat fra en "doktor ingeniør" fra en stor tysk motorfabrikk på besøk i Norge; "For en full demontering burde holde med fire fastnøkkler, 10, 13, 17, og 19mm............. ja, og mulig en liten snaps!" Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
nordan family 27 Svart 25.November.2011 Del på Facebook Svart 25.November.2011 Husker ikke navnet, men på grunerløkka i oslo ligger det en gammel jernvare kjent for å ha et digert lagert av alle kjente og ukjente dimensjoner, og har de ikke kan de sort sett skaffe hva som helst så lenge det er produsert. Irriterende at jeg ikke kommer på navnet, har jo vært der flere ganger. Men får d ikke skruen hos lasa? Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 25.November.2011 Del på Facebook Svart 25.November.2011 Zachariassen Jernvare AS har antakelig landets beste sortiment av skruer i butikken Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.