Jump to content

Kjedelig å miste skuta på henteturen, da


SeaQueen

Recommended Posts

Motorproblemer kan skje når som helst, selv om selvfølgelig godt vedlikehold reduserer sjansen for problemer. Men å påstå at man ikke bør ta sjansen på å ta hjemturen med en ny båt som man har gjort seg så godt kjent med som forholdene tillater, blir bare for dumt synes jeg.....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Stod ikke noe om hva som hadde sviktet på motorsiden, men rusk i dieseltank og tette dieselfiltre er ikke et ukjent fenomen

- når man har vært ute i urolig sjø.

 

Ville ikke dratt via Utsira til Bergen med en nyanskaffelse.

Jeg ville heller ha valgt en mindre utsatt rute og gått inn ved Tananger og seilt innaskjærs nordover.

 

"Better safe than sorry" er alltid ett godt råd.

 

Geir :seeya:

Redigert av GeirT (see edit history)

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Og når jeg lurte på om jeg skulle gå nyinnkjøpt båt hjem for engne maskiner, sa alle at " selvfølgelig måtte jeg det, for det var så fin tur..." Men her er det galskap å gå en båt så langt uten å kjenne den først :wink: .

 

Men de hadde vel dregg eller anker ombord de kunne sluppet før de nådde moloen...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

rusk i diesel tank og motor stopp.. jo det kan jo skje det.

men skulle tro at noen som seiler fra sørlandet og nordover kan Seile?

jeg var selv ute en ut på sletta me min 22 fot snekke. såg flere seilbåter som var ute å hadde det gøy i litt ruske vær

men kan jo verr at det var noe iveien me seilføringen og. hvem vet.

Link to post
Share on other sites

Synest folk her må ta det litt med ro, før dåke kritisera folk uten at dåke veit noko ting.

 

uansett om du har skrudd i fra båten og montert den sammen, berre får og vera sikker på at alt ser bra ut. Så kan du få motorstopp og havna i samme situasjon. Uhell skjer uansett!

Link to post
Share on other sites

Som man roper får man svar, det er mange tråder her på båtplassen der det er kjøpere som ønsker innspill på transport og i de aller fleste tilfeller er rådene veldig klart fra de aller fleste, ta den hjem på egen kjøl.

Sier ikke at det har skjedd nå, men føler det blir litt feil å kritisere, det blir som å vende kappa etter vinden.

 

Mvh

Nigeris

Link to post
Share on other sites

Men de hadde vel dregg eller anker ombord de kunne sluppet før de nådde moloen...

 

Vi snakker om Utsira her, det er "midt i havet" med England neste. Det skal skikkelig dreggfeste til når havet brysker seg til, og om motoren stopper akkurat til feil tid hadde man vel neppe tid til å gjøre noe som helst før det plutselig var for sent. Ellers så høres det litt spenstig ut å gå utsiden via Utsira for å gå til Bergen, men rutevalget kan tyde på at dette er seilere som er vant til havseiling. Tipper de bare har hatt uflaks. Men det viktigste er jo at mannskapet ble berget, en båt kan jo erstattes...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Ja nå må dere roe dere ned altså!! om han gikk om Utsira så er ikke dette en førstegangseier som aldrig har seilt før altså! Her er det nok snakk om uflaks! mulighetenm for rusk i filtrene er jo stor om det var sikkelig dårlig vær. Klart vi kan sitte her å være etterpåkloke alle sammen her!! bra det gikk fint med manskapet! Får håpe han hadde forsikring i orden da!!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...