Jump to content

Vinter konservering båt i flytebrygge


Mamut

Recommended Posts

Har anskaffet meg en 26 fot Bayliner som jeg skal ha liggende ute hele vinter i havn med flytebrygge, havnen har vært isfri de siste årene så dette skal ikke by på noen problem,har noen gode forslag om hvordan en best tar vare på båten,tenker da på vanntanker, septiktank , motor etc, det blir første året jeg har båt ute hele året, trenger noen gode råd.

Link to post
Share on other sites

Tøm vanntank og septiktank. La vannkraner stå åpne, og kople fra vannpumpa. Steng bunnventiler. Motoren greier seg vanligvis fint, men i ekstra kalde perioder kan det være lurt å dekke til luftinntakene til motorrommet for å hindre iskald luft å trekke inn og foråsake frostskader.

 

Om du har tilgang til landstrøm kan en 200w frostvakt i motorrommet være greit, men strengt tatt nødvendig er det ikke. Jeg har hatt båt ute i 10 vintre nå, kun de to siste med frostvakt ombord. Og det gikk fint de åtte første også, selv nede i femten minus...

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...