Flow Startet 18.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 18.Oktober.2011 Litt uheldig med vinteropplaget...... http://www.ta.no/nyheter/article5773872.ece Det blåste småfriskt i området i natt, men ikke noe som kan kalles ekstremt for årstiden. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 18.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2011 Kaller du det et uhell eller er det for dårlige støtter? Det ser ikke ut til å ha blåst så veldig kraftig siden teltet står like fint. Sitér dette innlegget Link to post
Flow Svart 18.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2011 Kaller du det et uhell eller er det for dårlige støtter? Det ser ikke ut til å ha blåst så veldig kraftig siden teltet står like fint. Heldigvis ikke min båt. Kan vel ikke kalles annet enn dårlig sikret båtopplag. Vinden i natt var ikke sterkere enn det som er vanlig fra tid til annen i løpet av vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 18.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2011 Kl. 07:00 til morgenen i dag meldte Svenner fyr om 26 m/sek, og Færder fyr om 25 m/sek. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 18.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2011 (redigert) Vinden var ikke noe spesielt sterk i natt, liten / stiv kuling. Muligens noe mer i kasta. Er ting som tyder på dårlig sikret båt eller at underlaget ikke har vært skikkelig støtt. Redigert 18.Oktober.2011 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 18.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2011 Vesentlig mere i kastene, har en gårdsplass som nærmest er "rasert". Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
tuffff Svart 18.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2011 Fyrobservasjonene er stabil vind - ikke kastevind - og beskriver full storm. Vinden lå nokså mye på vest og var nok derfor ikke så sterk langs Bamblekysten. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 18.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2011 Vinden lå nokså mye på vest og var nok derfor ikke så sterk langs Bamblekysten. Korrekt. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 18.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2011 Trillebåra mi som var satt inntil vedstabelen velta også i vinden i natt. Den var ikke sikret på noe vis,noen som har tips om hva jeg kan gjore for å unngå dette? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Møkkalasset Svart 18.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2011 (redigert) Det ser ikke ut til å være særlig større båt enn 18-20 fot. Veier nok under 1000 kg, og motorvekta er bakerst. Selv om han har hatt kanner til å holde pressenninga nede, så har nok stativet vært festa til båten på en eller annen måte. Da skal det ikke så mye vind til for å løfte baugen på båten. Har nok bare ligget på pall uten sikring sideveis. Vind på skrå forfra og dermed "ut på tur". Men utur for eier, selv om dette nok ville skjedd før eller siden uansett. Redigert 18.Oktober.2011 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 19.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2011 Dette er vel en Joda 290 tror jeg. Sr også ut til at båten sto på isopor blokker. Tpper den fremre har vært dårlig og sprukket på midten og skal jo ikke mye fantasi til at den da lett fortsetter å skli ned den skrenten der Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 19.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2011 Ja da er den større enn jeg trodde. Dømte etter øvrige proporsjoner på bildet. Men stod nok uten sidestøtter ja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.