Jump to content

Bytte ut Rib med fly?


Mariell

Recommended Posts

Må vel ha noe større enn en skarve 36 foter for å få plass. Men hadde vært tøft da, om en har alt for mye penger.

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10040090

Hva blir det neste.

Finns det Microhelikopter? Mulig jeg hadde hatt plass til det på Sundeck. :lol:

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Blir så knotete å "slide" det ned fra topp etagen. Derfor hadde det vært litt enklere med ett helikopter, tatt av vertikalt og sluppet runways. :lol:

Har desverre ikke så mye pææng at det blir noen virkelig problemstilling.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Finns det Microhelikopter? Mulig jeg hadde hatt plass til det på Sundeck. :lol:

Ja, Microhelikopter finnes. En bekjent av meg var i USA for å undersøke mulighetene for å ta hjem først ett og så evt. starte import. Han var da i dialog med luftfartstilsynet og han kunne etter turen konkludere med at dette er allt for risikabelt og ville fraråde mot at dette blir tillatt. (og han er en risk-taker)

-Skal du fly til og fra en båt: bruk helikopter, sjøfly tåler ikke mye sjø før de ikke kan lande eller ta av.

-Skal du fly helikopter: ikke bruk noe billig dritt, skikkelig vare koster ikke mye mer.

-Syns du det er dyrt kan du leie, det finnes plenty av folk som flyr deg dit du skal, når det passer deg for litt over kostpris.

-Ble dette for seriøst: Kjøp deg et radiostyrt helikopter og lek deg med på FLY-bridgen.

-Er du seriøst interessert: send IM

Link to post
Share on other sites

En sånn "RIB med hangglider" som svevende over hytta i sommer. Så utrolig artig ut. Noen som vet noe mer om priser og tilgjengelighet. Sertifikater osv. Regner med man trenger "lappen" på microfly e.l.

Både guttungen og jeg ble ganske hekta på konseptet, som jo passer ypperlig som hyttemorro...

Link to post
Share on other sites

En sånn "RIB med hangglider" som svevende over hytta i sommer. Så utrolig artig ut. Noen som vet noe mer om priser og tilgjengelighet. Sertifikater osv. Regner med man trenger "lappen" på microfly e.l.

Ja, du trenger microfly lappen for vektshift. Ca. 25 000,-

 

Av fly finnes det mange varianter. Nytt koster det fra litt over 200 000,-

Aliseo

Amfib Polaris

Ramphos

Link to post
Share on other sites

Nei, beklager virkelig,

Jeg er vel bare størrelse S(mall) :flag_bp::lol:

 

Klar over det.

Selv er jeg XX(X)L :lol:

 

Seriøst.

Har på ingen måte flyskrekk.

Flyr mye (passasjer) både fly og helikopter i jobb sammenheng. Samt har sitti på med en kamerat i ett av hans helikopter på fritiden.

 

Men hadde aldri plasert min 110kg tunge kropp opp i noen av disse micro greiene. syns det ser farlig spinkelt ut.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...