Blackfish Startet 18.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 18.Oktober.2011 Max turtall på denne motoren er normalt 3800, her om dagen fikk jeg max 3500 og nå i dag bare 3200. Diesel filter skal nylig være skiftet av forrige eier, tømte vannutskiller og luftet med håndpumpen uten resultat. Er det noen som har tips om hva det kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 18.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2011 Kanskje grodd båt, grodd propell. Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 19.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2011 Høres ut som Diesel filter!!. "Skal være skifte av forrige eier". Begynn med det elementære. Skift filter Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 19.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2011 Hei! Jeg ville også mistenke at årsaken ligger i manglende dieseltilførsel. I tillegg til å bytte dieselfiltrene, kan det jo være lurt å suge opp en dieselprøve fra tankbunnen for å sjekke hvordan det står til nedi der (hvis du ikke har avtappingsmulighet). Jeg pleier å ta ut tankmåler-giveren, stikke sugeslangen til oljesugepumpa nedi en bit elektrikerør (slik at jeg får bedre styring på slangen), og suger opp noen desiliter fra forskjellige steder i tankbunnen. Det at turtallet har falt så markant i l.a. bare noen dager, kan jo tyde på at det det er skitt på tanken, som igjen tetter filtrene mer og mer. Lykke til, dette finner du ut av! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.