Sveinhj Svart 11.November.2011 Link til dette innlegget Svart 11.November.2011 (redigert) Vet ikke hvilken modell årsmodell du har, men må du ha "ny" badeplattform med forlengelse av skrog pga vekten på D6? De to du har veier kanskje mer enn D6... Forlengelsen av badeplattformen medførte ca 60-80kg mer oppdrift på drevversjonen. På halvplaneren er imidlertid økning i oppdrift langt større da forlengelsen er uavbrutt i hele bredden, og ikke delt pga drevet. Jeg har én D4/300 som veier ca 120kg mindre enn en D6 og marsjer lett på 25 knop, maxer på 31. Redigert 11.November.2011 av Sveinhj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 12.November.2011 Link til dette innlegget Svart 12.November.2011 Dette er din båt ikke sant? Det var en flott badeplattform, men den oppdriften har du vel bare når båten ligger stille, den er jo over vann i cruise og påvirker ikke båtens egenskaper annet enn med økt vekt (og muligens bedre vektfordeling?) Har forøvrig sansen for å gjemme dregg og winch under plattformen selv om dreggtauet får liten mulighet til å tørke..... Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 12.November.2011 Link til dette innlegget Svart 12.November.2011 (redigert) Det er min båt ja, og det vises godt på bildet i linken din at det er begrenset med ekstra oppdrift selv om badeplattformen er forlenget. I plan er jeg enig med deg at det ikke er allverden til effekt av denne forlengelsen. Når det gjelder praktisk bruk av plattform med integrert vinsj og tau-/kjettinglager, stuerom mm så er jeg veldig godt fornøyd. Størrelsen medfører at det faktisk er et par ekstra sitteplasser i sola Redigert 12.November.2011 av Sveinhj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.