Jump to content

"Nyere" båt med gammel motor - prisvurdering


Møkkalasset

Recommended Posts

Når en såpass "tidløs" båt som Agder 840 selges med en 1987 modell motor i et 2004 skrog så er er den ikke stort mer verdt enn en 1987 modell båt i mine øyne. Kom over denne her på finn.no. Båten oser av dårlig vedlikehold, trenger ny kalesje, har flere defekter o.s.v. Motoren påstås å være overhalt, men det ville jeg tatt med en klype salt inntil det var dokumentert. Når resten av båten er såpass "shabby" så er jeg tvilende til om motoren har fått særlig godt stell heller.

Uansett, å annonsere denne som "Grisebillig" er vel å skyte langt over mål? Tror de må ned mot det halve....

Link to post
Share on other sites

Uten en god og stabil motor er jo en motorbåt veldig lite bruksvennlig! Personlig synes jeg båtens hjertte er mye mere vesentlig enn om skroget er eldre! en eldre bra vedlikeholdt båt med riktig utstyr og en nyere moderne motor har en mye større bruksverdi enn en nyer båt med gammel motor

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Hadde eieren pusset og lakket litt på inredningen, vasket og polert, samt fikset starteren hadde de vel kunnet fått prisantydningen. Så ingen grove defekter på bildene ut over litt slitt lakk på inredningen. Båten er jo snart 8 år. slitasjen kan like gjerne stamme i fra mye og aktivt bruk som mislighold.

 

Hadde selv brukt en liten uke på å shine båten opp slik at den fremstod best mulig, det er 10 tusner å tjene på slikt. Tilsvarende båter med nyere motor ligger jo på 5-600K.

 

Motoren er forøvrig en steinknuser som ved rett vedlikehold har mange år igjen.

 

Tror ikke at markedet setter denne i samme klasse som de undermotoriserte 80 talls båtene. Skroget har også blitt forbedret siden 80 tallet.

Link to post
Share on other sites

Synes det høres ut som et kurant kjøp jeg! Kan ikke se at båten oser av dårlig vedlikehold, det som er er slikt som man kjapt fikser selv etter kjøp. Og motoren er skikkelige saker, som holder i 20 år til med vanlig stell. Så hva er problemet?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Båten oser av dårlig vedlikehold, trenger ny kalesje, har flere defekter o.s.v.

Basert på bildene som foreligger er det helt klart behov for litt pussing og lakking / oljing. Kalesje er forbruksvare og må påregnes skiftet ut etter en +/- 7 - 10 års bruk. Om båten er verdt prisen på 400 K der den ligger nå kan diskuteres. :confused: Tipper at den går for en noe lavere pris enn annonsert.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...