Jump to content

Ny rekord. Skagen - Færder


Mariell

Recommended Posts

Ikke dårlig det 5 timer og 4 minutter fra Skagen til Færder.

http://www.sb.no/sport/tok-skagen-rekorden-1.6564055

Fra bøya ved revet og til Færder fyr er det vel ca.80 nm

 

Selv bruker jeg rundt 11 timer fra revet og til innaskjærs på vestfold kysten, det med motor.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

45 knop er krusing hastigheten min så det skule jeg klart fint..

 

men jeg hadde nok ikke klart det i det været....

 

Jeg måtte nok hat ganske flatt vann.. :cool:

 

ja det er ikke umulig men ganske tøff tur, har kjørt den på 2,5 t men da med tom båt, 3 timer er med 13 stk i båten:)

www.ribtjenester.no

Link to post
Share on other sites

Dette kunne du spart deg Nonsense ! Det vi snakker om er slitasjen i bakkant av flagget, det sier litt om hva det har vert med på, men dette blir vel like uforståelig for deg uannsett :headbang: Men bare for ordens skyld for dere andre, så syns jeg alltid det er et vakkert syn med et furet værbitt norsk flagg på akterstavnen. Spesiellt på en grom RIB som her er tilfelle :thumbsup: Liker ødelagte flagg...fnys! Det der kalles patina! :flag:

Redigert av puddingen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Og der skjønte jeg hvorfor ditt nick er puddingen..

Sikkert også kult med et halvbrent flagg, eller et med masse sko og søleavtrykk på også. Drit fett!?

 

Vet ikke hvor mye du har i bensinkostnader Ella, men ta en kvart tank og kjøp ett par nye flagg i året..?

 

Det gjelder forøvrig svært mange av dere i svære digre båter. For min del ser det helt fjollete ut med stor fin båt og "høy sigarføring", og et slitent gulnet flagg. Koster ikke mye å se velstelt ut... pr. år?

Redigert av victor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gudbedre for noen sammenligninger da Victor...ikke skjønner jeg hva det er du skjønner vedr, nicket mitt, og hva Ella angår har han sikkert rikelig med flagg, for jeg tror de fort får slik patina :thumbsup: Chill down folkens eller blir jeg vel snart hengt ut som flaggbrenner her på forumet :wflag::flag:

Redigert av puddingen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

å gje dere nåthumbsup.gif Er helt enig med deg puddingen. Det er ikke snakk om verken brent eller skittent flagg, det er snakk om normal slitasje! Kan ikke forvente at man skal løpe til butikken og kjøpe nytt flagg straks det blir slitt, og iallefall ikke i Ella sitt tilfelle, da hadde det gått en del flagg i løpet av ett år flag_bp.gif

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Det gjelder forøvrig svært mange av dere i svære digre båter. For min del ser det helt fjollete ut med stor fin båt og "høy sigarføring", og et slitent gulnet flagg. Koster ikke mye å se velstelt ut... pr. år?

Det krever sikkert sin mann å klare å kjøre til Skagen med motorbåt også. But who cares ... noen som har bikka 30kn her? Seilbrett teller ikke.

Link to post
Share on other sites

Det krever sikkert sin mann å klare å kjøre til Skagen med motorbåt også. But who cares ... noen som har bikka 30kn her? Seilbrett teller ikke.

Det kreves ikke mye for å kjøre en motorbåt til Skagen, og det kreves ikke mye mer å seile ned dit heller om sant skal sies. Men å gå ned dit med en 600 hk's rib i litt vær eller seile ned med en "ræcer-seilbåt" kreves sikkert en god del av både båt og mannskap. Og ærlig talt; den flaggdiskuskonen var ytterste lavmål. Flagg blir slitt i sjøen


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...