Mariell Startet 21.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 21.Oktober.2011 Ikke dårlig det 5 timer og 4 minutter fra Skagen til Færder. http://www.sb.no/sport/tok-skagen-rekorden-1.6564055 Fra bøya ved revet og til Færder fyr er det vel ca.80 nm Selv bruker jeg rundt 11 timer fra revet og til innaskjærs på vestfold kysten, det med motor. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Ribtjenester Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 Selv bruker jeg rundt 11 timer fra revet og til innaskjærs på vestfold kysten, det med motor. He he selv bruker jeg 3 timer fra oslo:)))) for motor her også. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Mariell Svart 21.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 Jeg brukte snaue 100ltr diesel, hvor mye brukte du Ella? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Lazyjack Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 He he selv bruker jeg 3 timer fra oslo:)))) for motor her også. Det høres jo fort ut Oslo-Skagen, selv med motor Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 Det høres jo fort ut Oslo-Skagen, Det er bare 3 timer av 45 knop. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Ribtjenester Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 Jeg brukte snaue 100ltr diesel, hvor mye brukte du Ella? ca 600l hver vei:)) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
altmuligbåt Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 45 knop er krusing hastigheten min så det skule jeg klart fint.. men jeg hadde nok ikke klart det i det været.... Jeg måtte nok hat ganske flatt vann.. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Ribtjenester Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 45 knop er krusing hastigheten min så det skule jeg klart fint.. men jeg hadde nok ikke klart det i det været.... Jeg måtte nok hat ganske flatt vann.. ja det er ikke umulig men ganske tøff tur, har kjørt den på 2,5 t men da med tom båt, 3 timer er med 13 stk i båten:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
altmuligbåt Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 Du hadde en rib med noen store motorer du? Hva var det i gjen og hva var topp hastighet..? Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Roger jo Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 ja det er ikke umulig men ganske tøff tur, har kjørt den på 2,5 t men da med tom båt, Ja da går det unna et snitt på 55 knop, hva er toppfarten på den farkosten. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Ribtjenester Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 (redigert) Båten er en Tornado 11m med 600hk Redigert 21.Oktober.2011 av Ella. (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ribtjenester Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
ravddo Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 Artig at Wolfpack satte ny rekord. Det er også bra at den gamle rekorden ikke ble slått så grundig. DVS at det fortsatt er norske båter som kan slå den. Så Skagen- Færder lever fortsatt. Blir artig om "Solo" prøver seg på nytt og kanskje "Camilla" Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
puddingen Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 Liker slitasjen på det flagget Ella... det sier litt Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 Du har jo båt til å prøve dette Ella. https://www.facebook.com/event.php?eid=194573633911594 Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
quantumduck Svart 22.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2011 Var så heldig å få seile Skagen Race på Al Capone i fjor. Gjorde opp mot 25kn på det meste, så Wolfpack som er 10ft lengre har nok ennå litt mer inne ... Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 22.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2011 Du har jo båt til å prøve dette Ella. https://www.facebook.com/event.php?eid=194573633911594 Vi har pratet om det, men da skal vi ha med gjester:)) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Liker slitasjen på det flagget Ella... det sier litt Der kom du meg i forveien Liker det jeg ser Ella! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Nonsense Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Liker dere å se ødelagte flagg? Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 (redigert) Dette kunne du spart deg Nonsense ! Det vi snakker om er slitasjen i bakkant av flagget, det sier litt om hva det har vert med på, men dette blir vel like uforståelig for deg uannsett Men bare for ordens skyld for dere andre, så syns jeg alltid det er et vakkert syn med et furet værbitt norsk flagg på akterstavnen. Spesiellt på en grom RIB som her er tilfelle Liker ødelagte flagg...fnys! Det der kalles patina! Redigert 23.Oktober.2011 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
victor Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 (redigert) Og der skjønte jeg hvorfor ditt nick er puddingen.. Sikkert også kult med et halvbrent flagg, eller et med masse sko og søleavtrykk på også. Drit fett!? Vet ikke hvor mye du har i bensinkostnader Ella, men ta en kvart tank og kjøp ett par nye flagg i året..? Det gjelder forøvrig svært mange av dere i svære digre båter. For min del ser det helt fjollete ut med stor fin båt og "høy sigarføring", og et slitent gulnet flagg. Koster ikke mye å se velstelt ut... pr. år? Redigert 23.Oktober.2011 av victor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 (redigert) Gudbedre for noen sammenligninger da Victor...ikke skjønner jeg hva det er du skjønner vedr, nicket mitt, og hva Ella angår har han sikkert rikelig med flagg, for jeg tror de fort får slik patina Chill down folkens eller blir jeg vel snart hengt ut som flaggbrenner her på forumet Redigert 23.Oktober.2011 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 å gje dere nå Er helt enig med deg puddingen. Det er ikke snakk om verken brent eller skittent flagg, det er snakk om normal slitasje! Kan ikke forvente at man skal løpe til butikken og kjøpe nytt flagg straks det blir slitt, og iallefall ikke i Ella sitt tilfelle, da hadde det gått en del flagg i løpet av ett år Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
quantumduck Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 Det gjelder forøvrig svært mange av dere i svære digre båter. For min del ser det helt fjollete ut med stor fin båt og "høy sigarføring", og et slitent gulnet flagg. Koster ikke mye å se velstelt ut... pr. år? Det krever sikkert sin mann å klare å kjøre til Skagen med motorbåt også. But who cares ... noen som har bikka 30kn her? Seilbrett teller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 Det krever sikkert sin mann å klare å kjøre til Skagen med motorbåt også. But who cares ... noen som har bikka 30kn her? Seilbrett teller ikke. Det kreves ikke mye for å kjøre en motorbåt til Skagen, og det kreves ikke mye mer å seile ned dit heller om sant skal sies. Men å gå ned dit med en 600 hk's rib i litt vær eller seile ned med en "ræcer-seilbåt" kreves sikkert en god del av både båt og mannskap. Og ærlig talt; den flaggdiskuskonen var ytterste lavmål. Flagg blir slitt i sjøen Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.