Jump to content

Evinrude 6hk 1982mod går ikke skikkelig!


Diddn

Recommended Posts

Som emnetittelen sier går ikke 6 hesteren min skikkelig.

Saken er den at moroten starter og går men den dauer etter en stund. Sist jeg startet motoren sluttet den å kjøle og da jeg hadde stoppet den ville den ikke starte igjen. Etter mye prøving dagen etterpå startet den heller ikke. I dag skulle jeg bare dra i snoren for å se om det var noe liv i den og det var det. Da kjølte den plutselig igjen (altså med en gang jeg startet den). Motoren går greit å starte men du må gi gass hele tiden for å holde den igang. Tror det kan være rusk i forgasseren? Noen som har noen råd og ideer til hva jeg kan gjøre?

Takker så mye for råd og ideer på forhånd :smiley:

Mvh Diddn :smiley:

Redigert av Diddn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Akkurat det samme skjedde med min tohatsu 25 hk når den var under vann, etter at den hadde vært under vann ble den ikke startet på 1 år, bare spylt med ferskvann. men når vi skulle starte den i år gikk det ikke (alt var fullt av salt og skitt)vi renset forgasseren, og tappet bensin rett i hullene til tennpluggene noen ganger, og til slutt startet den men gikk ikke ordentlig. deretter renset vi bensinfilteret og den begynte å gå litt bedre, og etter det justerte jeg forgasseren på nytt og for hver gang jeg brukte den ble den bare bedre å bedre. men den stoppet noen ganger og det fant jeg ut at var oljen jeg blandet i bensinen, dette var biltema 2t olje for utenbordsmotorer. jeg fant ut at denne ikke blandet seg bra nok i bensinen, deretter kjøpte jeg shell olje og den sluttet å stoppe. deretter kjøpte jeg olje i finland som var universalolje for utenbordsmotor, plenklipper osv... denne betalte jeg 11 euro for 4 liter. dette er den beste oljen jeg noen gang har brukt og båtmotoren har ALDRI stoppet med denne oljen, og den klarer å gå på lavere tomgang med denne oljen.

så det kan være alt fra skittent filter/forgasser til oljen du bruker :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...