Jump to content

Da var sesongen over


Sjøogvind

Recommended Posts

Ja. Da er dagen for Vintermodus atter kommet. Er altid trist, når Båten kommer i hagen. Da må en innrømme at Sommeren er over, og plenklipper skiftes ut med Snømåke. Men snart snur Sola, og nye planer for sommeren legges:)

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

Både båt og mc'er ble parkert for snart en måned siden av den enkle grunn at jeg skulle reise bort for en stund. Var oppe og toppladet batteriene i forgårs og sjekket litt. Båten står tørt og fint lagret inne i frostfrie lokaler. Men med det milde høstværet som det er nå om dagen kunne jeg godt tenkt meg å ha hatt båten ute for å ha tatt en tur eller to.

Link to post
Share on other sites

I går tok også jeg opp båten, for innelagring. Det er første gangen jeg gjør det. Merker at antall driftsdager på vinter har sunket dramatisk siste årene. Om sommeren også, faktisk :-( Det har sammenheng med været.

Kjenner at jeg gleder meg til vinteren denne gangen :smiley: Har en god del forskjellig småjobber som skal gjøres. Liker tanken på å kunne holde på tørt og greit med det meste, mens vintermørket og drittværet får gjøre som det vil.

Det første jeg må gjøre er å frostsikre motorene. Hvor er det enklest å koble på en slange ? På drevet, eller på motoren. Og hvilken dimensjon skal det være på slangen ? VP D4.

Link to post
Share on other sites

Hos oss varer båtsesongen i 12 måneder. :)

:yesnod:

 

Arbeidsgiver må få bestemt seg først om jeg skal på jobb i november eller ei. Hvis jeg blir "Hjemme" er det ikke usannsynlig at "Harry tur no4 på egen kjøl 2011". blir fra rundt 6.-7. november og en uke eller to fremover.

Er det bra vær, gidder jeg ikke ligge stille i Sandefjord mer enn nødvendig. Det får jeg gjøre hvis det blir is.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

I går tok også jeg opp båten, for innelagring. ...

..... Liker tanken på å kunne holde på tørt og greit med det meste, mens vintermørket og drittværet får gjøre som det vil.

 

Det første jeg må gjøre er å frostsikre motorene.

 

Hmmm.. innelagring med kuldegrader nok til å måtte frostsikre motor?

 

Jeg legger vel over burka på båten når isen legger seg i havna. Med kuldegrader blir luften tørr og med litt varme ombord, ser jeg frem til mange fine helger ombord med litt jobbing og masse kos. Kostet på litt varme i fjor vinter og tømte ikke engang vanntanken. Det kaldeste jeg hadde ombord var +2 i kjølsvinet. Det blir nok til at jeg gjør det samme i år.

 

I dag er det faktisk akkurat 8 mnd til St.Hans. Æsj... det er lenge. Heldigvis starter sesongen som regel siste helg i mars og det er ikke fult så lenge til. (i år lå isen så lenge at sesongstart ble utsatt til første helgen i april)

Med sesongstart mener jeg første tur på overnatting i utehavn. Båten har da vært klar lenge mens jeg venter på at isen skal gjøre det mulig å komme seg utpå.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Og jeg har fortsatt ingen båt å dulle med, men hva gjør vel det...Astor har jo :-)

(Regner med at jeg får være med på en vintertur eller to Mister?)

Vi tar oss en vintertur når du har fritørn, fru Jacobsen. :) Men du får ligge i forpiggen!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...