Sjøogvind Startet 22.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 22.Oktober.2011 Nå er båten tatt opp og lagret inne. Gleder meg til våren igjen. :) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Jeg også, selv om hverken båt eller mc er helt i opplag ennå ... Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Vår båt går på land neste lørdag. Idag blir det produksjon av opplagsutstyr. Og jeg håper bare at vi får brukbart vær neste år. Det har vi ikke hatt her i år... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
nives Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Ja. Da er dagen for Vintermodus atter kommet. Er altid trist, når Båten kommer i hagen. Da må en innrømme at Sommeren er over, og plenklipper skiftes ut med Snømåke. Men snart snur Sola, og nye planer for sommeren legges:) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Astor Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Hos oss varer båtsesongen i 12 måneder. Ser ingen grunn til å ta skipet på land. :) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hansi Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Både båt og mc'er ble parkert for snart en måned siden av den enkle grunn at jeg skulle reise bort for en stund. Var oppe og toppladet batteriene i forgårs og sjekket litt. Båten står tørt og fint lagret inne i frostfrie lokaler. Men med det milde høstværet som det er nå om dagen kunne jeg godt tenkt meg å ha hatt båten ute for å ha tatt en tur eller to. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Når en leser slike poster som dette,og ligger godt fortøyd til en brygge uti skjærgården...da er egentlig båtlivet ganske flott Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
ray Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Hos oss varer båtsesongen i 12 måneder. Ser ingen grunn til å ta skipet på land. :) Det skulle jeg ønske også Astor men med 1,2 meter is nå i vinter som var, er det vanskelig Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Puffen Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 I går tok også jeg opp båten, for innelagring. Det er første gangen jeg gjør det. Merker at antall driftsdager på vinter har sunket dramatisk siste årene. Om sommeren også, faktisk :-( Det har sammenheng med været. Kjenner at jeg gleder meg til vinteren denne gangen Har en god del forskjellig småjobber som skal gjøres. Liker tanken på å kunne holde på tørt og greit med det meste, mens vintermørket og drittværet får gjøre som det vil. Det første jeg må gjøre er å frostsikre motorene. Hvor er det enklest å koble på en slange ? På drevet, eller på motoren. Og hvilken dimensjon skal det være på slangen ? VP D4. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Hos oss varer båtsesongen i 12 måneder. :) Arbeidsgiver må få bestemt seg først om jeg skal på jobb i november eller ei. Hvis jeg blir "Hjemme" er det ikke usannsynlig at "Harry tur no4 på egen kjøl 2011". blir fra rundt 6.-7. november og en uke eller to fremover. Er det bra vær, gidder jeg ikke ligge stille i Sandefjord mer enn nødvendig. Det får jeg gjøre hvis det blir is. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
torbi Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 (redigert) For meg er ikke båtsesong over, har båten på sjøen hele vinteren og eg skal jobbe med både motor og i båten i vinteren. Redigert 23.Oktober.2011 av torbi (see edit history) Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
RSL Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 I går tok også jeg opp båten, for innelagring. ... ..... Liker tanken på å kunne holde på tørt og greit med det meste, mens vintermørket og drittværet får gjøre som det vil. Det første jeg må gjøre er å frostsikre motorene. Hmmm.. innelagring med kuldegrader nok til å måtte frostsikre motor? Jeg legger vel over burka på båten når isen legger seg i havna. Med kuldegrader blir luften tørr og med litt varme ombord, ser jeg frem til mange fine helger ombord med litt jobbing og masse kos. Kostet på litt varme i fjor vinter og tømte ikke engang vanntanken. Det kaldeste jeg hadde ombord var +2 i kjølsvinet. Det blir nok til at jeg gjør det samme i år. I dag er det faktisk akkurat 8 mnd til St.Hans. Æsj... det er lenge. Heldigvis starter sesongen som regel siste helg i mars og det er ikke fult så lenge til. (i år lå isen så lenge at sesongstart ble utsatt til første helgen i april) Med sesongstart mener jeg første tur på overnatting i utehavn. Båten har da vært klar lenge mens jeg venter på at isen skal gjøre det mulig å komme seg utpå. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Astor Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Det skulle jeg ønske også Astor men med 1,2 meter is nå i vinter som var, er det vanskelig Skjønner deg godt. Da er gode båtminner fint å ta med seg inn i varmen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fru Jacobsen Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Og jeg har fortsatt ingen båt å dulle med, men hva gjør vel det...Astor har jo :-) (Regner med at jeg får være med på en vintertur eller to Mister?) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
ray Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Skjønner deg godt. Da er gode båtminner fint å ta med seg inn i varmen. Lever godt om vinteren så lenge dere som har båt på vanner deler dette med oss Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Astor Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Og jeg har fortsatt ingen båt å dulle med, men hva gjør vel det...Astor har jo :-) (Regner med at jeg får være med på en vintertur eller to Mister?) Vi tar oss en vintertur når du har fritørn, fru Jacobsen. :) Men du får ligge i forpiggen! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
haugi Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Tok opp Askeladden idag, ferskvannkjørte motoren og satte den inn. Nidelven blir nok ligggende ute Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Vi tar oss en vintertur når du har fritørn, fru Jacobsen. :) Men du får ligge i forpiggen! Det kan jeg leve med :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bitteliten Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Ynglingen min er fortsatt ute. Bare å si i fra så kan du låne den! Sitér dette innlegget Link to post
cavaler Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Båten min ligger ute hele året, sesongen hittil i år har begrenset seg til EN 5-dagerstur i sommer, giret røk når jeg var nesten hjemme i havnen igjen, nå er giret straks ferdig reparert, og da håper jeg på mange fine høst og vinterhelger fremover..... Rune Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 :) Men du får ligge i forpiggen! I alle dager, deler du ikke aktelugaren med Fru Jacobsen, Astor? Mulig nickbilde lyver bittelitte granne Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.