Jump to content

VP MD2b - Er det flere versjoner av denne?


Gew77

Recommended Posts

Har funnet noen manualer og instruksjonsbøker på denne på nettet. Men det virker som motoren har hatt en fornying mens den ble produsert.

 

Har noen manual til den "nyere" typen. Forskjellense som jeg kan se er bla endret Instrumentpanel, Oljepåfyllingslokk (isteden for olje påfylling via sylinderlokkene..)

Giret er "normalt" med wiretilkobling til spak ( den gamle har en lang stang) - her er bgrepsbruken min helt på vidda, men håper noen skjønner hva jeg mener..

 

Jeg har også ferskvannskjøling på min.

 

Det jeg ønsker å finne ut med manualen er om girolje fremdeles går i samme systemet som motoroljen? Det er forklart i de gamle manualene. Og er det to impellere i systemet. En for ferskvann og en for sjøvann - siden det virker som pumpa "pumper" for begge systemene?

 

Dette var dumme spm, men forhåpentlig vis kan jeg få noen kloke svar:)

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Link to post
Share on other sites

Kan kanskje tenkes at du har en MD11 som er veldig lik. MD2 har dog 6x bolter på toppen, mens MD11 kun har 4x muttre med nøkkelvidde 19mm. Du har utvilsomt et MS-gear om utgangen er rett eller MS2 om utgangen er vinklet 8gr. MS2 har også aluhus.Vet at der ble brukt dobbel impellerpumpe ved ferskvannskjøling. Ingen god patent da var lett å få lekkasje mellom sjøvann og ferskvannskrets. Årlig vedlikehold med skifte av simmerring anbefales.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...