Walter_S Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 (redigert) .....er ikke meldt så mye vind i Skagerrak, .....som øker til sterk kuling 20 onsdag morgen. Hvor mye er "mye", GeirKS? Redigert 21.Desember.2004 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
GeirKS Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 Ja men, 20ms er "ytre Oslofjord". Hvis du gikk på met.no og "hav og kyst" og så på "Skagerrak" tidligere i dag så var det meldt SV stiv kuling. Det ble nytt varsel klokka 18, med oppgradering: Skagerrak: Økende sørvestlig bris, i natt kuling, fra tidlig onsdag sørvestlig liten storm 22 m/s. Perioder med regn. Onsdag ettermiddag vestlig sterk kuling 20, om kvelden nordvestlig stiv kuling 15. Enkelte regnbyger. For det meste moderat sikt. Har du flyttet båtane? Geir Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 På Goddo som ligger på Bømlo kom det opp en værradar for et drøyt år siden. Den er ganske ok følge med på for å se på nedbøren som kommer sigende inn mot oss. http://met.no/radar/sorvest.html Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
pinnebaat Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 (redigert) Vinden har byrja å auke her på nordvestlandet. Var på hamna og sjekka forholda, feste båten med enno litt ekstra tauverk... Ganske roleg vind enno. Vindmålaren sto på omlag 12 m/s. Vinden er likevel aukande. Såg at meldinga på Stad sa 35 m/s!! Gjennosnittbølgehøgde ml 8 - 10 meter! Glad for at eg sit ved PC'en.... Litt interessant å sjå korleis barometeret sekk. Både Sunnmørsposten har "verside" på nettet med oppdatert barometer Sunnmørsposten og Ålesund Havn har ei bra side. Her ser ein godt korleis lavtrykket kjem sigande inn mot kysten. Dette samanfallande med MI FAVORITT VERSIDE gjev gode indikasjonar på kva ver som kjem i løpet av natta. Vi får håpe at det ikkje blir for ille!! Vindmålingane til havnevesenet er kanskje mest riktig, då vindmålaren til Sunnmørsposten er plassert litt uheldig... Redigert 21.Desember.2004 av pinnebaat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 ...Har du flyttet båtane? innlegg # 25 Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Hafrsfjord Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=259726 Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 Kjenner det begynner å ule litt her nå. Har rimelig grei havn så jeg frykter ikke de store problemene, men det er litt vanskelig å sove når man har hus så nærme båten at man hører pressesningen blaffre og flytebryggen knirke. Dagen i dag startet for min del på Hurum. Tenkte egentlig kjøre hjem til Bergen i morgen men skyndet det fram til i dag for å få ok kjøreforhold over fjellet. Snakker om overgang når man passerer Haukeli. Fra klar himmel til det reneste mørket. Her skal det flyttes ved første anledning! Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 Ser ut til at vi i Trondheim slipper unna DENNE gangen... Hadde vinden kommet fra NW derimot... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
pinnebaat Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=259726 Legg merke til bildet på denne reportasjen som det står vist til. Meiner at det litt 30-35 meter over havet. Når det er sørvestlig vind, går sjøen langs fjella nordover - blir mildt sagt stor!! Ser elles på nettet at vinden på Kråkenes Fyr var 19 m/s klokka 22. Ikkje så mykje å skryte av. Eit stykke opp til 35 som var meldt på Stadt!! Elles er det heilt tydeleg at vinden er aukande. Har ein pipehatt som starter å lage bråk i 15 m/s. I bygene er han no i full aktivitet Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 Ser ut til at vi i Trondheim slipper unna DENNE gangen... Hadde vinden kommet fra NW derimot... Her hvor jeg bor på Ugla kommer vi stort sett i ly for all vind som kommer vest fra. "Fjelltoppen" mellom Marwin og meg tar unna for det meste. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 Klokken er nå 01:00 og ennå er det nesten helt vindstille her på mørekysten. Kun en svak bris, så vidt det er noen krusninger på vannet. Bor 50 meter fra båthavna og var for sikkerhets skyld nede og satte på en ekstra fortøyning på båten for en time siden. Mulig det er dette som kan kalles "stille før stormen"? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 Værvarsel for Fredrikstad / Hvaler stemmer. Det blåser nå (kl.:07:00) 20m/s fra SV - akkurat som spådd. Strømtangen: 22.12.2004 07:00:00 6.0° - 20 m/s Værstasjon på Skjærhalden må ligge litt i le for vindretninger fra S til V - den viser alltid noe mindre enn alle andre. Det interessante her er barometerstand, som er 990,6 Pa - fremdeles synkende med 2,4 Pa per time Kuling.com (Drøbak), er nå, som alltid ellers, "flinkeste gutt i klassen", med over 40 m/s kl. 08:00 !! - kan dette skyldes lokale forhold / tunnelleffekt? Var ute og sjekket været kl. 07:00 og det var "futt" i han. Glad for at jeg flyttet båtene mine til et tryggere sted. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Barsk IV Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 22 m/s i kast på Steilene akkurat nå. Jeg håper presenningen holder!! mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 (redigert) Værvarsel for Fredrikstad / Hvaler stemmer. ....................... her nere i Marstrand ligger vinden runt 20 meter just nu o regn, tack o lov att vi slapp snön skall ut o kolla presseningen efter jobbet ! Redigert 22.Desember.2004 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
fredriksen Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 Sitter på kontoret mitt på Strømmen og kjenner huset rister i vindkastene. Jeg trives egentlig litt med det (er oppvokst i Vesterålen...), men tenker med gru på hvordan kysten og usatte steder må ha det just nå. Håper det går bra med fortøynigner, brygger, etc! Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 Ingen som har vært forutseende nok til å plassere webkamera på Stadt??????? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Krapyl Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 Interessante tall om hvor det blåser og hvor mye. http://met.no/met/vanlig_var/vind.html Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
John_Kr Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 (redigert) No er'n hær.....kl.0955. Redigert 22.Desember.2004 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Fenix Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 Virker som om det er i ferd med å gi seg på Østlandet nå. Snittvinden på Steilene er nede på 12 meter. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 (redigert) Hei. Samlet sammen noen linker til værstasjoner i en fart. Andre linker taes imot med takk. For bilder fra webkameraer, så finner du dette på min hjemmeside trudelutt.com (nederst til venstre på forsiden) Værstasjoner: Ålesund Steilene Drøbak Håholmen Skjærhalden Kilsund Orkanger Sandnes Strømtangen fyr Trondhjem Tønsberg, Holmestrand, Horten og Tjøme Drammen havn Bergen Flekkerøya Lars H. Og litt ekstra info: På min hjemmeside er det selvfølgelig en egen side med linker om været, til DNMI, SMHI, STORM WinpPing osv. . . . . . Direktelink her. Redigert 22.Desember.2004 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
LALUNA II Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 Var på det verste rundt 06-0700 her hos meg (Kristiandsand)da ulte det godt sjekket akkurat denne da ser det ut til at den herjer verst rundt Ålesund for øyeblikket Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
John_Kr Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 Syntes at sidene dere (Lars H og LALUNA) kom med er flotte greier, men har du LALUNA en link til dette værkartet slik at det lar seg gjøre å få oppdatteringer? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
LALUNA II Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 (redigert) Syntes at sidene dere (Lars H og LALUNA) kom med er flotte greier, men har du LALUNA en link til dette værkartet slik at det lar seg gjøre å få oppdatteringer? Link skal bli http://theyr.net/cg/cny/I1cdd31/F=js*L=CM*...*NOS*no_Alesund Redigert 22.Desember.2004 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
GeirFrode Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 Værvarsel for Fredrikstad / Hvaler stemmer. Det blåser nå (kl.:07:00) 20m/s fra SV - akkurat som spådd. Strømtangen: 22.12.2004 07:00:00 6.0° - 20 m/s Kuling.com (Drøbak), er nå, som alltid ellers, "flinkeste gutt i klassen", med over 40 m/s kl. 08:00 !! - kan dette skyldes lokale forhold / tunnelleffekt? Walter, hvor får du tak i vindmålingene fra Strømtangen? Etter at de kuttet værradioen på 98,1, føler jeg meg helt isolert! Savner målingene fra Gullholmen rett utenfor der jeg bor også. Noen som vet om det finnes steder som viser den? Kuling,com kan du glemme, tror jeg. Den viste ganske riktig en liten stund her, men har i det siste vist ca 40m/s uansett om det bare har blåst en liten bris. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 (redigert) No en hær.....kl.0955. Det er kanskje værre oppe hos deg på Brekstad enn det er her på Nordmøre? Her er det knapt kommet opp i liten kuling. Har vært ut med båten når det har blåst adskillig mere enn nå. Heller ikke ved siste uvær så var det særlig sterk her. En dag tidligere i høst da jeg var ute og dro krabbeteinene med småbåten var det mye mer vind og bølger. Kanskje vi slipper unna det værste? Redigert 22.Desember.2004 av saga (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.