Jump to content

Hvor kjøpe overflatepropell til 25hk rimelig?

M4gnus

Recommended Posts

Hey! Eg ska ha meg Cleaver propell til en 25 hk (vet ikke merke enda, ikke kjøpt motor) Men lurer på om noen av dere visste kor eg kunne kjøpt en for under 5000 (ny eller brukt, samma det!) om eg så må på ebay.. er ikke serlig god med propeller, hehe.. så om noen av dere visste eller vet, eventuelt legg igjen en link eller fortell meg hvor :)

Håper noen kan hjelpe meg, takk ;)

mhv Magnus K. Haugland

Den ene jeg kommer på er Winrace

Har selv kjøpt en Ron Hill cleaver på en speedbåt jeg hadde. Du finner ham på ebay som selger "prop19". Han har listet en god del propeller, men det er bare å sende ham en email så er det ikke umulig at han har riktig propell liggende. Men før du mailer ham bør du vite hva slags båt og motor du skal bruke. Han kan ikke gi noen fornuftige råd uten at du kan gi nøyaktige opplysninger.

Jeg hadde en 11x21 cleaver på min 50hk Mercury totakt. Fungerte fint det. :cool:

Husk at når du løfter motor så høyt at du kan bruke cleaveren, må du sikre kjøling enten ved å montere nosecone eller waterpickup. Enkleste er WP. Under 60 knop betyr nosecone bare mer motstand i vannet ift WP etter hva jeg ble fortalt av diverse racingførere. Anbefaler også sterkt å montere en vanntrykksmåler samtidig, slik at du har kontroll på kjølevannstrykket. Meget enkelt å montere på de aller fleste motorer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...