M4gnus Startet 26.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 26.Oktober.2011 Hey! Eg ska ha meg Cleaver propell til en 25 hk (vet ikke merke enda, ikke kjøpt motor) Men lurer på om noen av dere visste kor eg kunne kjøpt en for under 5000 (ny eller brukt, samma det!) om eg så må på ebay.. er ikke serlig god med propeller, hehe.. så om noen av dere visste eller vet, eventuelt legg igjen en link eller fortell meg hvor :) Håper noen kan hjelpe meg, takk ;) mhv Magnus K. Haugland Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 26.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2011 Den ene jeg kommer på er Winrace Har selv kjøpt en Ron Hill cleaver på en speedbåt jeg hadde. Du finner ham på ebay som selger "prop19". Han har listet en god del propeller, men det er bare å sende ham en email så er det ikke umulig at han har riktig propell liggende. Men før du mailer ham bør du vite hva slags båt og motor du skal bruke. Han kan ikke gi noen fornuftige råd uten at du kan gi nøyaktige opplysninger. Jeg hadde en 11x21 cleaver på min 50hk Mercury totakt. Fungerte fint det. Husk at når du løfter motor så høyt at du kan bruke cleaveren, må du sikre kjøling enten ved å montere nosecone eller waterpickup. Enkleste er WP. Under 60 knop betyr nosecone bare mer motstand i vannet ift WP etter hva jeg ble fortalt av diverse racingførere. Anbefaler også sterkt å montere en vanntrykksmåler samtidig, slik at du har kontroll på kjølevannstrykket. Meget enkelt å montere på de aller fleste motorer. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
M4gnus Svart 26.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2011 Honduras; Takk.. Eg sha eg en 25 hk mariner, tohatsu eller mercury. og ska kjøpe meg Winrace mk8 ! ;) Tror nokk eg skal montere WP ja.. tror det er bedre på så små båter. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2011 neppe så mange som har mer erfaring med propellvalg på Winrace 13 enn nettopp winrace tipper jeg... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
M4gnus Svart 27.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Ivar; de e så saiko dyre, hehe! :P tenker på og kjøpe brukt eg da.. (kanskje) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.