Jump to content

Liten daycruiser til fiske, forslag?

Fjordland

Recommended Posts

Lurer på om eg skal kjøpe meg en liten daycruiser som eg kan bruke til fiske, og små dagsturer.

Har nå en 14 fots jolle som egentlig gjør jobben, men etter kvert så familien blir større, så hadde det vert greit med en vindskjer og evnt en liten hardtopp fremme til frostmakker.

Har sett skipsplast 15 HT kan fås "billig". Kordan er disse i sjøen?

Kordan vil denne like en 90hk V4er?

Om det passer seg, så kjøper eg meg en liten sak, og bytter ut muslingen. Men den bør ha gode sjøegenskaper (i forhold til størrelsen).

Vil isåfall bruke den 90 hesteren eg har.

Både eg og kånå vil ha litt fart (kånå mener det er uaktuelt med noe som går dårligere enn muslingen), så eg må nok ha noe som klarer ca 40 med Suzukien eg har.

Finish er ikkje SÅ veldig viktig, da det hovedsaklig blir eg som kommer til å bruke båten til fiske og teiner, men muligheten for mor og 2 barn i litt ruskevær må det være.

Wesling 16HT vil gjøre over 40 med 90hk. Bra sjøegenskaper og beskyttelse mot vær og vind. Men ikke den best egnede til teiner, da det er dårlig med dørkplass.

Ville nok også hatt noe selvlensende dersom fisking er prioritert. (Var med på fisketur med kompisens Wesling 16 - fikk da noe småtteri - hvorav en av de fant veien ned mellom inner - og ytterskrog - og som ikke ble oppdaget før etter etpar dager :giggle:)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ser jo ganske universalt ut:

Part Number: 67200-87D53

Alle 2-taktere fra 30 til 225 hk.

Min DT90 er fra 97, litt annerledes kontrollboks enn den hos Brownspoint. Synes for øvrig jeg har sett igjen samme kontrollboksen som jeg har på Suzukimotorer til langt ut på 2000-tallet.

Redigert av Skjær i sjøen (see edit history)

Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...