Jump to content

Hjelp til rep av sprukket plast inne i båt

JRhansen

Recommended Posts

Hvilket materiale er det snakk om her da? "Plast" er så mangt

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Pioner er vel PE plast. Og den kan sveises med dertil egnet utstyr. og "sveisetråd" i samme materiale som båten. Ville tatt kontakt med produsenten cipax.

Noen aning hvor gammel båten er?

dersom den er eldgammel kan det vel tenkes at materialet har sett sine beste dager og bare vil fortsette å sprekke opp videre...

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg tillater meg å snu på spørsmålet: Hvordan oppsto en slik skade ? Frost ?

Jeg jobbet en gang i forrige århundre på Fjellseter Bruk som solgte disse Pionerene.

De blå modellen mener jeg å huske forsvant fra markedet, da den hadde det med å sprekke på akkurat den måten.

Reparasjonene var mange og man brukte som nevnt over, sveising med plaststaver i samme materiale og farge.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Jeg tillater meg å snu på spørsmålet: Hvordan oppsto en slik skade ? Frost ?

Nei ikke frost. Snarere tvert om, nemlig sol. HD polyetylene er ikke særlig motstandsdyktig mot UV. Ser ofte slike sprekkskader på HDPE dataljer som er mye eksponert for sol. Kan sveises.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Jo tanken streifet meg her faktisk...Har "sveiset" litt plast før med diverse remedier(loddebolter/gassbrennere) så ingen ting er umulig..får se hva det blir til..Dette var en båt jeg fikk og ikke vet hva jeg skal gjøre med enda så vi får se hva vinteren bringer..Mulig jeg tar den inn og setter den istand og gjør ett lite prosjekt av den...men igjen da så er gårdsplassen "full" av prosjekter som skal gjøres ferdig..hihi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...