JRhansen Startet 26.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2011 Noen som har noen formeninger om hvordan dette kan fikses på en grei måte? Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/index.php/topic/56112-prosjekt-myra-21/ Link to post
ivar Svart 26.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2011 så ut til å være temmelig begrensede muligheter for å komme til på baksida...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
REM Svart 26.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2011 Hvilket materiale er det snakk om her da? "Plast" er så mangt Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
JRhansen Svart 26.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2011 Det er ikke mulighet til og komme til ifra baksiden sånn den er nå nei..Det er en pioner 10..plast typen er jeg ikke sikker på.Vurderer og kappe bort alt det sprukkede og skru plater på baksiden og sparkle opp ifra utsiden.. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/index.php/topic/56112-prosjekt-myra-21/ Link to post
ivar Svart 26.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2011 Pioner er vel PE plast. Og den kan sveises med dertil egnet utstyr. og "sveisetråd" i samme materiale som båten. Ville tatt kontakt med produsenten cipax. Noen aning hvor gammel båten er? dersom den er eldgammel kan det vel tenkes at materialet har sett sine beste dager og bare vil fortsette å sprekke opp videre... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
taunus Svart 27.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2011 Leser i båtbyggings boka mi at disse båtene er mer miljøvennlige å resirkulere.. Altså smeltes om. Få deg en tryggere båt er min mening. Sitér dette innlegget Link to post
Pescador1 Svart 27.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2011 Jeg tillater meg å snu på spørsmålet: Hvordan oppsto en slik skade ? Frost ? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 27.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2011 Jeg tillater meg å snu på spørsmålet: Hvordan oppsto en slik skade ? Frost ? Jeg jobbet en gang i forrige århundre på Fjellseter Bruk som solgte disse Pionerene. De blå modellen mener jeg å huske forsvant fra markedet, da den hadde det med å sprekke på akkurat den måten. Reparasjonene var mange og man brukte som nevnt over, sveising med plaststaver i samme materiale og farge. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
REM Svart 27.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2011 Jeg tillater meg å snu på spørsmålet: Hvordan oppsto en slik skade ? Frost ? Nei ikke frost. Snarere tvert om, nemlig sol. HD polyetylene er ikke særlig motstandsdyktig mot UV. Ser ofte slike sprekkskader på HDPE dataljer som er mye eksponert for sol. Kan sveises. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
JRhansen Svart 28.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2011 Hvordan skaden oppsto aner jeg ikke men har bøyd og tøyd litt på plasten der og den virker " seig " ..sprekker ikke noe mere..Koster nok ikke på noe sveising på denne jolla her..mulig jeg kapper bort hele setet der og bygger nytt.. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/index.php/topic/56112-prosjekt-myra-21/ Link to post
ivar Svart 28.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2011 hva med å prøve å sveise selv først..? Du er jo en nevenyttig fyr fra hva du har postet tidligere, tips finnes på nettet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
JRhansen Svart 28.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2011 Jo tanken streifet meg her faktisk...Har "sveiset" litt plast før med diverse remedier(loddebolter/gassbrennere) så ingen ting er umulig..får se hva det blir til..Dette var en båt jeg fikk og ikke vet hva jeg skal gjøre med enda så vi får se hva vinteren bringer..Mulig jeg tar den inn og setter den istand og gjør ett lite prosjekt av den...men igjen da så er gårdsplassen "full" av prosjekter som skal gjøres ferdig..hihi Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/index.php/topic/56112-prosjekt-myra-21/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.