Trio80 Startet 28.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 28.Oktober.2011 (redigert) Hei Har nå eid egen seilbåt i litt over et år, og har gjort unna første sesongen. Er båtvandt fra før, men hadde så og si null erfaring fra seilbåt før jeg gikk til innkjøp av en 1983 Trio80. Årets sesong har gått med på å bli kjent med båten og den del prøving og feiling når det kommer til seilinga :) Men ser at det er på tide med et kurs for å kunne få enda mer ut av oplevelsen! Lurer i den forbindelse på om det er noen som har noen gode tips til kurs iløpet av seinvinteren/våren? Ser at det er mange 2 og 3 dagers kurs rundt om i landet. Jeg jobber offshore og her derfor en del fri og kunne derfor tenkt meg et lengere kurs. og kanskje en tur som ikke bare gikk ut på å seile i oslofjorden. Ser helt klart at disse kursene også er veldig lærerike, men har en drøm om å komme meg ut på en litt lengere tur. Noen som vet om det finnes noen som arrangerer kurs/turer til for eksempel shetland eller noe lignende, uten at jeg trenger å være "videregående" seiler? Kan også være av interesse om det er noen som trenger mannskap på en tur, der jeg kan "snappe opp" litt seilerfaring :) Redigert 28.Oktober.2011 av Trio80 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 28.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2011 Jeg holder seilkurs hver vår i Levanger. Det er et helgekurs, som starter fredags ettermiddag og avsluttes søndags ettermiddag. Max fire deltakere i hver båt. Om det passer deltakerne, så tilbringes hele helga ombord i båten. Kurset koster kr 1.500. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
RSL Svart 28.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2011 Her er en grei oversikt over kursmuligheter. Man kan sortere etter kommune osv. på venstre side. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
kvikkas Svart 28.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2011 (redigert) Jeg tok dette kurset i fjor og var veldig fornøyd: http://www.seileren.com/seilkurs_videregaende.php Tipper det er fungerer bra hvis du har seilt litt, så du har basic inne. [edit:] Ser nå du har lysst på langtur i høst/neste vår, og da er det kanskje et annet kurs du skal ha. Redigert 28.Oktober.2011 av kvikkas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trio80 Svart 29.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2011 Takker for tips! Noterer ned, så får jeg ta meg en rude å se hva som passer best til min skiftplan :) Sitér dette innlegget Link to post
Sverre--- Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 Naviko seiler fra Lanzarote på vinterstid. Ei uke på båt i litt varmere strøk er jo ikke å forakte... http://www.yachtmaster.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Rune Braadland Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 Hva med en litt eksotisk variant andre veien? Boreal Yachting har, som en av få i norge, flere kurs med godkjent RYA-instruktør. Sitér dette innlegget Link to post
Vilma Benita Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 Flere leverandører holder kombinasjonskurs (nybegynner og videregående), slik at man kan få seg en uke sammenhengende. Tidligere hadde iallfall Normar dette tilbudet. En slik kombinasjon kan anbefales da man får en mer sammenhengende opplevelse, og kommer seg litt lenger ut på tur. Sitér dette innlegget Mvh,SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder) Link to post
SRA Svart 6.Desember.2011 Del på Facebook Svart 6.Desember.2011 Leter etter seilkurs selv, og fant dette: noen som kjenner til Disse? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.