Jump to content

Noen som har tips om Seilkurs/turseiling eller tur?

Trio80

Recommended Posts

Hei

Har nå eid egen seilbåt i litt over et år, og har gjort unna første sesongen. Er båtvandt fra før, men hadde så og si null erfaring fra seilbåt før jeg gikk til innkjøp av en 1983 Trio80. Årets sesong har gått med på å bli kjent med båten og den del prøving og feiling når det kommer til seilinga :) Men ser at det er på tide med et kurs for å kunne få enda mer ut av oplevelsen!

Lurer i den forbindelse på om det er noen som har noen gode tips til kurs iløpet av seinvinteren/våren?

Ser at det er mange 2 og 3 dagers kurs rundt om i landet. Jeg jobber offshore og her derfor en del fri og kunne derfor tenkt meg et lengere kurs. og kanskje en tur som ikke bare gikk ut på å seile i oslofjorden. Ser helt klart at disse kursene også er veldig lærerike, men har en drøm om å komme meg ut på en litt lengere tur.

Noen som vet om det finnes noen som arrangerer kurs/turer til for eksempel shetland eller noe lignende, uten at jeg trenger å være "videregående" seiler? Kan også være av interesse om det er noen som trenger mannskap på en tur, der jeg kan "snappe opp" litt seilerfaring :)

Redigert av Trio80 (see edit history)

Flere leverandører holder kombinasjonskurs (nybegynner og videregående), slik at man kan få seg en uke sammenhengende. Tidligere hadde iallfall Normar dette tilbudet. En slik kombinasjon kan anbefales da man får en mer sammenhengende opplevelse, og kommer seg litt lenger ut på tur.

Mvh,
SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder)

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...