Jump to content

Går det kombinere flere merker på batteriene


-Balder-

Recommended Posts

Har en batteri bank (FORBRUK) på 3* 115 med slike nautilus batterier og kunne tenkt meg utvidet banken med 1 stk til da det fort blir litt lite når man ligger litt i uthavn noe vi foretrekker gjøre for det meste.

spesielt merkes dette når wallasen skal startes . og viktig viktig med egg, bacon :thumbsup:

 

hvis jeg har lest rett på nett så selges ikke disse batteriene mer. og ergo må jeg enten kobinere med en annen fabrikk eller kjøpe 4 nye :(

så går dette så lenge dette er blybatterier ?

Redigert av scand999 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du kan blande nytt og gammelt, og det vil fungere. Men du må også ta konsekvensen av det.

Levetiden på det nye forringes i hastighet lik alder med det gamle batteriet. Alle batterier har egenutlanding i større eller mindre grad, og denne øker med alder. Det nye batteriet jobber da for å holde "liv" i de gamle batteriene, derav redusert levetid.

Er batteriene du allerede har relativt nye, så har ikke dette noen veldig stor betydning. Da setter du inn et som har tilnærmet samme tekniske data.

Men det blir som å pisse på seg når man fryser å sette inn et nytt sammn med tre gamle og slitte :yesnod:

Redigert av Fjellmatros (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...