Jump to content

OK forhandler?


Helge

Recommended Posts

Etter dårlig med treff i bruktmotormarkedet (inkl annonse her på baatplassen.no) har jeg tenkt å kjøpe meg en ny 8 Hk jollemotor hos Bakken Motor i Drammen. De har nemlig en meget gunstig kampanjepris for tiden - ca 20% under de lokale forhandlerne av akkurat denne motoren her i området. Da hører det med til historien at også de andre forhandlerne allerede kjører en kampanjepris (kampanjepris fra importør).

 

Nesten for godt til å være sant :cheers: Men da jeg ikke kan spasere inn i butikken og kjøpe motor, men må få den sendt, ville jeg bare spørre om noen her på forumet har erfaring med Bakken Motor? Er det er seriøs og pålitelig forhandler? Jeg håper og forventer at svaret er ja, men det er litt kjekt å høre om andre sine erfaringer. :seeya:

Link to post
Share on other sites

Nesten for godt til å være sant :cheers:  Men da jeg ikke kan spasere inn i butikken og kjøpe motor, men må få den sendt, ville jeg bare spørre om noen her på forumet har erfaring med Bakken Motor? Er det er seriøs og pålitelig forhandler? Jeg håper og forventer at svaret er ja, men det er litt kjekt å høre om andre sine erfaringer. :seeya:

To ting:

 

Er en ting for god til å være sant, er den som regel det.

 

Søk på "bakken motor" på Båtmagasinets båtplass og gjør deg opp en mening.

Link to post
Share on other sites

Skal du ha bra service og oppfølging, samt bra priser på Mercury / Mariner, ringer du til Ravns Garage i Båstad i Østfold.

Si du har et bra tilbud fra Bakken, men at du heller vil handle hos Ravn.

 

Da får du 3 ting på en gang; bra service, bra oppfølging og bra priser.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemeldinger :seeya:

 

Jeg konstaterer at firmaet har fått en del pepper på Båtmagasinets forum. Det ser imidlertid ut til mest å dreie seg om at de anklages for dårlig service og reparasjoner. For meg som bor i Trondheim og skal ha og bruke motoren på Sunnmøre spiller nok ikke dette med reparasjoner/service nede i Drammen så veldig stor rolle.

 

Jeg kommer til å ta service og vinterkonservering på denne lille 8-hesteren selv, slik jeg har gjort på to 5-hestere og en 15-hester i snart 10 år. Enkle reparasjoner (forgasser, friksjonsklosser etc) har jeg også klart selv så langt. Må motoren inn til en større reparasjon vil det være mye greiere å få den reparert ved det nærmeste Tohatsuverksted til der motoren til vanlig skal være. Det er kun 3 mil å kjøre i steden for over 50 mil til Drammen.

 

Jeg bekymret meg nok mest på om det kunne være problemer med mye forsinkede leveranser, mangelfulle leveranser etc og beklager at jeg ikke presiserte dette bedre i opprinnelig innlegg.

 

Som en kommentar til pepperet en slik forhandler som dette har fått på Båtmagasinets sider er min mening at det er greit å utveksle slike erfaringer mellom båtfolk - MEN jeg synes slike klager må begrunnes mye bedre med konkrete eksempel på hva slag problemer man har hatt, på hvilken måte man føler seg dårlig behandlet. Det blir litt feil synes jeg å bare si elendig service og rakke ned på et firma uten å utdype hvorfor en mener servicen var dårlig. Da får vi andre et dårlig grunnlag (kanskje feilaktig til og med) for å gjøre opp vår egen mening i saken.

 

Jeg har både 15 og 5 Hk Mercurymotorer, men jeg tenkte ikke å kjøpe 8 hk Mercury/Mariner motor. Disse veier 31 kg mens Tohatsu og Johnsons 8 hestere veier kun 26,5 kg. Mercury og Mariners 8-hester veier altså nesten 20% mer enn Tohatsu's og Johnson's 8 hestere. For meg er vekten av motoren svært viktig når motoren skal hektes av og på jollen en del ganger i løpet av sommeren. Da får jeg finne meg i at eksempelvis Tohatsu 8 hk på papiret er oppgitt til å være drøyt 3% svakere enn Mercury/Mariner 8 hk. Det er sikkert større variasjoner mellom de enkelte eksemplar av motorene enn dette.

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemeldinger :seeya:

 

Jeg konstaterer at firmaet har fått en del pepper på Båtmagasinets forum. Det ser imidlertid ut til mest å dreie seg om at de anklages for dårlig service og reparasjoner. For meg som bor i Trondheim og skal ha og bruke motoren på Sunnmøre spiller nok ikke dette med reparasjoner/service nede i Drammen så veldig stor rolle.

 

Jeg kommer til å ta service og vinterkonservering på denne lille 8-hesteren selv, slik jeg har gjort på to 5-hestere og en 15-hester i snart 10 år. Enkle reparasjoner (forgasser, friksjonsklosser etc) har jeg også klart selv så langt. Må motoren inn til en større reparasjon vil det være mye greiere å få den reparert ved det nærmeste Tohatsuverksted til der motoren til vanlig skal være. Det er kun 3 mil å kjøre i steden for over 50 mil til Drammen.

 

Jeg bekymret meg nok mest på om det kunne være problemer med mye forsinkede leveranser, mangelfulle leveranser etc og beklager at jeg ikke presiserte dette bedre i opprinnelig innlegg.

 

Som en kommentar til pepperet en slik forhandler som dette har fått på Båtmagasinets sider er min mening at det er greit å utveksle slike erfaringer mellom båtfolk - MEN jeg synes slike klager må begrunnes mye bedre med konkrete eksempel på hva slag problemer man har hatt, på hvilken måte man føler seg dårlig behandlet. Det blir litt feil synes jeg å bare si elendig service og rakke ned på et firma uten å utdype hvorfor en mener servicen var dårlig. Da får vi andre et dårlig grunnlag (kanskje feilaktig til og med) for å gjøre opp vår egen mening i saken.

 

Jeg har både 15 og 5 Hk Mercurymotorer, men jeg tenkte ikke å kjøpe 8 hk Mercury/Mariner motor. Disse veier 31 kg mens Tohatsu og Johnsons 8 hestere veier kun 26,5 kg. Mercury og Mariners 8-hester veier altså nesten 20% mer enn Tohatsu's og Johnson's 8 hestere. For meg er vekten av motoren svært viktig når motoren skal hektes av og på jollen en del ganger i løpet av sommeren. Da får jeg finne meg i at eksempelvis Tohatsu 8 hk på papiret er oppgitt til å være drøyt 3% svakere enn Mercury/Mariner 8 hk. Det er sikkert større variasjoner mellom de enkelte eksemplar av motorene enn dette.

Heisan !

 

Tohatsu-forhandleren i Tønsberg her...

Det er riktig som det er skrevet. Si at du har fått tilbud fra Bakken på den aktuelle motoren, og spør om din nærmeste forhandler (Ståle Hatløy i Ulsteinvik eks) om han gir deg samme pris. Det er tross alt bedre hvis noe går galt og kunne henvede deg der du har kjøpt den. Jeg garanterer at han, og vi andre tar deg bedre imot ved evt. reklamasjon eller andre ting.

Ellers er motoren på lager her og til samme "bakken-pris". Ta gjerne kontakt på post@ulviken.no hvis du lurer på noe mer.

 

mvh

Kai K.

Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!!

Link to post
Share on other sites

Heisan !

 

Tohatsu-forhandleren i Tønsberg her...

Det er riktig som det er skrevet.  Si at du har fått tilbud fra Bakken på den aktuelle motoren, og spør om din nærmeste forhandler (Ståle Hatløy i Ulsteinvik eks) om han gir deg samme pris. Det er tross alt bedre hvis noe går galt og kunne henvede deg der du har kjøpt den.  Jeg garanterer at han, og vi andre tar deg bedre imot ved evt. reklamasjon eller andre ting.

Ellers er motoren på lager her og til samme "bakken-pris".  Ta gjerne kontakt på post@ulviken.no hvis du lurer på noe mer.

 

mvh

Kai K.

 

Hei se der :flag:

 

Takk for innspil Kai ! Det var litt andre toner enn fra de 2 Tohatsuforhandlerne jeg ringte til her i Trondheim. De var ikke villige til å fire noe fra den "vanlige" kampanjeprisen. De var så negative til dette at jeg kanskje feilaktig og urettferdig utelukket å få slik pris hos Hatløy og trodde det bare var Bakken som kjørte så lave priser. Jeg har handlet hos Hatløy før (friksjonsklosser, brukt forgasser mm) da jeg blant annet har to 5 hestere, Tohatsu og Mercury, som egentlig begge er Tohatsu.

 

Takk :santcheers:

Link to post
Share on other sites

Søk på "bakken motor" på Båtmagasinets båtplass og gjør deg opp en mening.

 

Jaha. Og når var det at Båtmagasinets forum ble troverdig og fikk tyngde i slike spørsmål??? :lol::lol: Skal du gjøre deg opp en mening basert på skriveriene i BM's forum, skal du jaggu være godt paranoid!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Kjøpte ny 8 HK Tohatsu hos Bakken i 2003. Etter noen få timers drift var det stopp. Leverte motoren inn og ble lovet den reparert innen 3 dager. Dagen etter ringte de og meddelte at de allerede var ferdige. Null diskusjon, selv om man antok at vinterlagret totakts-bensin kunne ha forårsaket at forgasseren hadde tettet seg.

 

Så, min erfaring er god. Motoren befinner seg der nå for litt vinter-service. Motoren er forvøvrig bra og valgte akkurat dette merket basert på vekt vs HK.

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Hei husk å ta med frakten i beregningen

posten leverer maks 25kg

Bakken skulle ha drøyt 300 kr i frakt fra Drammen til Trondheim = drøyt 10.600 alt inkl. Fremdeles er dette nesten 2000 kr billigere for motoren enn hos forhandlerne her i Trondheim. Redigert av Helge (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jaha.  Og når var det at Båtmagasinets forum ble troverdig og fikk tyngde i slike spørsmål???    :lol:  :lol:  Skal du gjøre deg opp en mening basert på skriveriene i BM's forum, skal du jaggu være godt paranoid!

Mange som har tapt store penger på å ikke være en smule paranoid.

 

Man kan jo kanskje bruke et godt gammelt ordtak" ingen røyk uten ild"

 

Og Båtmagasinets forum er faktisk troverdig hvis man innehar en smule fornuft selv og evner å sortere informasjon....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...