Brummle Startet 29.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2011 Har kjøpt helt ny motor Suzuki 40 ATL med Ultraflex hydraulisk styring. Ble anbefalt denne av forhandler. Etter montering av motor og styring viser det seg at sylinderen kommer i kontakt med motorfestet ved tilt. Noen som vet hvordan dette kan løses? Sitér dette innlegget Link to post
daain83 Svart 29.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2011 Bilde ? Letter å foreslå løsninger når man kan se hvordan det ser ut =) Sitér dette innlegget Link to post
Brummle Svart 30.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 Sylinderen kommer i kontakt ved pilen når motoren er halvveis tiltet opp.Kan dermed ikke tiltes helt opp. Sitér dette innlegget Link to post
daain83 Svart 31.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2011 Vil fortsatt påstå at det er lettere å komme med forslag til løsning når man har bilder av den aktuelle motor/styresystem. Kan være det kan sjimmes ? Kan du ha montert det opp/ned ? Som sagt uten bilder eller direkte kjennskap til overnevnte så blir det skudd i blinde og kanskje tilogmed håpløse forslag Uansett, om dette er kjøpt av/i råd med forhandler så skulle man tro at dette var noe dem kjente til ? Har du pratet med dem ? Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 31.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2011 Hydraulisk styring på en 40 hk er jo ganske rått da! Hør med forhandleren du, dette må de jo ha vert borti før Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 1.November.2011 Del på Facebook Svart 1.November.2011 her er noe som ikke stemmer har ultraflex styring på en Suz 90hk - 0 problem å tilte opp. hvis det ikke er nipplene på slangene som tar borti , er det vel sannsynlig at noe er montert helt feil. eller er motorbrønnen på båten for trang ????????? Sitér dette innlegget Link to post
Brummle Svart 1.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2011 Har funnet ut at den ikke passer til motorer som har "ører" for skrutvinger. Min motor har dette, selv om jeg ikke har tvingene, men bruker bolter. Har avtalt med selger at jeg kan bytte til sidemontert sylinder istedet. Forhandler burde visst dette, men ordner i alle fall opp. Sitér dette innlegget Link to post
Arny Svart 1.November.2011 Del på Facebook Svart 1.November.2011 Enkelt å fikse.Sag vekk festene med ev.en baufil,de er uansett ikke brukandes til noe .Har gjort dette på flere motorer.Bruk gjerne maskeringstape hvor det skal sages, for å få en rettlinje å styre saga mot.Vinkelsliper med tynn skive og stø hånd fungerer knall. Sitér dette innlegget Link to post
Brummle Svart 6.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2011 Vil ikke lakken begynne å flasse ut fra kuttområdet? Hva lakker du eventuelt med etterpå? Sitér dette innlegget Link to post
Arny Svart 6.November.2011 Del på Facebook Svart 6.November.2011 Har aldri opplevd flassing av kantene i ettertid,men man kan påføre litt lakk til forsegling etter kappinga. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.