Arild81 Startet 29.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2011 Noen som vet spec på viftemotoren til Thermo Marin 2500? Evt har en brukt en liggende å slenge. Min virker fint helt til varmeren blir god og varm da begynner den å fuske og stopper etterhvert. Tror det er børstene på motoren som er veldig slitte. Sjekket med varmedoktorn i sverige, men de hadde ikke børster kun komplett motor til 1750sek. Bør vel være mulig å få tak i den uorginal vel til en mye snillere pris? Men hadde vært fint å få litt spec om den motoren. Varmedoktoren ville ikke svare på det..... Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 (redigert) Det enkleste er vel å ta ut og se på børstene, eller er motoren kapslet inn / plombert? På noen elektriske motorer har jeg hatt flaks med å sprøyte inn løsende oljer som CRC 5-56 eller WD40 fordi det bl.a har samlet seg skitt der børster treffer "polene" på motor-akslingen. Børster er jo også ganske like og det går kanskje an å få tak i andre børster fra et elektrisk verksted eller benytte børster for bormaskiner e.l. Har forøvrig samme varmer selv og har lagt bruksanvisning og sprengskisse i båtplassens arkiv: Link Redigert 30.Oktober.2011 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 30.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 Det enkleste er vel å ta ut og se på børstene, eller er motoren kapslet inn / plombert? På noen elektriske motorer har jeg hatt flaks med å sprøyte inn løsende oljer som CRC 5-56 eller WD40 fordi det bl.a har samlet seg skitt der børster treffer "polene" på motor-akslingen. Børster er jo også ganske like og det går kanskje an å få tak i andre børster fra et elektrisk verksted eller benytte børster for bormaskiner e.l. Har forøvrig samme varmer selv og har lagt bruksanvisning og sprengskisse i båtplassens arkiv: Link Har sprayet godt med CRC 6-66. hjalp kanskje litt, rant sort 6-66 fra akslingen etterpå, klemte med et skrujern i endestykket på motoren da gikk den bedre, fikk et høyere turtall. Sitér dette innlegget Link to post
Øivind E. Svart 31.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2011 Hei Arild. Ta kontakt med Per Varild på IMS Sandefjord (TLF 90 78 40 56). Det kan hende han har noen deler til varmeren din på lager. MVH Øivind Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 31.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2011 Hei Arild. Ta kontakt med Per Varild på IMS Sandefjord (TLF 90 78 40 56). Det kan hende han har noen deler til varmeren din på lager. MVH Øivind Er han her på BP? Sitér dette innlegget Link to post
Øivind E. Svart 1.November.2011 Del på Facebook Svart 1.November.2011 Tror nok ikke det. Bare å ringe han. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 3.November.2011 Del på Facebook Svart 3.November.2011 Kom du noen lengre med viftemotoren, fikk du tak i deler? Jeg har en thermo 2500 selv som jeg mangler kretskort til. Om du gir opp så tar jeg din eller omvendt. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 3.November.2011 Del på Facebook Svart 3.November.2011 Mangler du hele kretskortet, eller er det defekte deler på det? Så vidt jeg husker fant vi alle delene på kortet som mulige å få tak i. Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 3.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2011 Har fått tak i "brukt" viftemotor fra en Thermic. Skal være lik bare litt nyere modell. Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 3.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2011 Kom du noen lengre med viftemotoren, fikk du tak i deler? Jeg har en thermo 2500 selv som jeg mangler kretskort til. Om du gir opp så tar jeg din eller omvendt. Virker ikke din i det hele tatt? Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 Alt virker 100% når kretskortet var i orden, ser tydelige tegn på kretskortet at det har blittr utsatt for fukt. Skulle gjerne fått tak i nytt. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 (redigert) Hvis ikke kobberbanene ikke er irret i stykker så skal kortet og komponentene tåle fukt så lenge loddingene er OK. Står chip-en i en krybbe med irring på bena/kontaktene? Ta kontakt Send med "wallas service" her inne, kanskje han har et kort. Redigert 4.November.2011 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.