Jump to content

Anbefalt Båthavn i området Asker-Holmestrand


Jori

Recommended Posts

Hei,

jeg har kjøpt meg en båt nr. 2, som jeg har planer å ha ved sjøen.

Båten er 3,50 bred og 37 fot lang, så jeg trenger nok en åpning på ca. 4 meter.

Til daglig er jeg ukependler og jobber i Kongsberg, er derfor ute etter en grei båthavn i området mellom Asker og Holmestrand. Ikke for langt unna Kongsberg, samtidig må jeg tenke på at enkelte helger vil det nok bli reising mellom båtplass og fast bosted som er Mjøs-området, vil derfor sikte på disse områdene.

Båten kommer nok også til å bli brukt som hytte i sommer, så greit med en båthavn som har opplegg for strøm og vann.I tillegg har jeg tenkt å overnatte i den i deler av uken, som en avveksling fra hybelen.

 

Jeg er primært ute etter å leie ett år i første omgang, for å prøve meg frem om dette er ok.

 

Hva kan dere anbefale meg av havner?

Takknemlig for alle tips, og selvfølgelig betyr pris en del. Ei heller redd for å ta min tørn av vakter/dugnader som må til.

Link to post
Share on other sites

Båten er på vinterlagring i Oslo. Så blir uansett ikke snakk om noe før til våren.

Ja i utgangspunktet hadde jeg kun tenkt på en sommersesong, for å så ta den opp. Men trives jeg med opplegget, vil jeg jo vinterlagre fortrinnsvis i samme havn.

 

Lars H. jeg har lest om stedet, men kjenner ikke noen som har båt der. Virker jo ryddig og midt i målområdet mitt. Kanskje noen innpå her vet litt mer om NJB?

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde båten der i 2008. Veldig grei havn, og et fint utgangspunkt for turer. Kjenner flere som har båt der.

Noen av plassene var litt utsatt for vind da jeg lå der, men havna er muligens utvidet siden dengang.

Men det finner du ut ved en befaring.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...