Runest Startet 30.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 30.Oktober.2011 Jeg har noen beslag med skruer (som går ned i gelcoat/galssfiber) som ikke lar seg stramme fordi hullet har blitt for stort. Har tenkt på å fylle hullet med epoksy og så borre opp på nytt men er usikker på om epoksy er det beste. Det blir jo så hardt. Finnes det noe annet som egner seg bedre? Jeg har tilsvarende problem på noen hengsler på køyebenkene, men disse er laget av finer.Her må jeg kanskje til med større skruer og større hull i hengslene. Hvis der er noen som har et bedre tips så hadde det vært fint. Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 Anbefaler epoxy, gjerne med 406 filler som forsterkning. Pass på at du pusser ned og avfetter godt før sparkling/fylling med epoxy http://westsystem.no/index.php?sideID=50714 http://westsystem.no/index.php?sideID=473 Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 (redigert) Stikk inn stumper med elektrikerstrips og skru passe hardt til, gjerne med noe Sikaflex eller Tec-7 i tillegg. Har god erfaring med dette. Dersom du kommer til, så anbefaler jeg at du skifter til gjennomgående bolter/skruer med nylonmutter. Redigert 30.Oktober.2011 av Arnstein (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Lars H. Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 Jeg ville poppet inn en blindmutter (har gjort det selv), og da kan du bruke skruer med maskingjenger og problemet er løst for godt. Da kan du skru ut og inn skruen så ofte du ønsker uten at hullet blir større og større for hver gang. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Komodo Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 Jeg ville poppet inn en blindmutter (har gjort det selv), og da kan du bruke skruer med maskingjenger og problemet er løst for godt. Da kan du skru ut og inn skruen så ofte du ønsker uten at hullet blir større og større for hver gang. Dette hørtes ut som den beste løsningen Hvor fikk du kjøpt de pop-mutrene Lars, og er de å få i rustfritt også? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lars H. Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 Jeg kjøpte popptangen for blindmuttere hos Clas Ohlson, og den virker solid og god til en rimelig penge. Først kjøpte jeg imidlertid en hos Biltema, men den gikk istykker på første forsøket og ble returnert med pengene tilbake. Både CO og BT har blindmuttere i diverse dimensjoner. Jeg har kun brukt blindmuttere i aluminium, men de finnes også i stål som jeg ikke tror BT eller CO har. Her noen linker der temaet er tatt opp tidligere: https://baatplassen.no/i/topic/72326-sparkle-igjen-skruehull-i-glassfiber-hva-slags-sparkel/page__p__1013952 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...;hl=blindmutter http://sagaforumet.com/phpBB2/viewtopic.php?t=953 Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ebonita Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 Ja detta problem har väl de flesta båtägare upplevt. Blindmuttrar låter ju geschwindt men då helst i rostfritt. Tyvärr är dom DYRA och inte så lätta att hitta i små kvantiteter. Dessutom tror jag att dom fordrar ett betydligt kraftigare verktyg när man skall dra vulsten. Men kanske någon har andra erfarenheter??? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 Jeg har ikke gode erfaringer med LarsH sin løsning, så jg bruker glassfibersparkel. Enkelt og greit synes jeg Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 Hva er dine dårlige erfaringer med blindmuttere? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 At jeg ikke får festet de godt nok og så følger med skruen rundt. Også liker jeg ikke kombinasjonen alu blind mutter og syrefast skrue. Enklere og bedre med sparkel synes jeg Sitér dette innlegget Link to post
-stig- Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 (redigert) ankermutter kan anbefales på det sterkeste :D Redigert 30.Oktober.2011 av -stig- (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 Det er det samme som blindmuttere Sitér dette innlegget Link to post
-stig- Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 anker/blindmuttere finnes det mange forskjellige versjoner av, disse er de raskeste og greieste jeg har vært borti. blant annet i flybransjen brukte vi mange forskjellige typer. Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 30.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2011 (redigert) Würth har blindnaglemuttre i A2 Link Virket ikke helt som den skulle... Trykk på FESTEMIDLER og videre på NAGLING, så finner du dem. Redigert 30.Oktober.2011 av Christel III (see edit history) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
kvimms Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 Henger meg litt på her, har skiftett kalesje, og må inn med en del nye knapper. på dem fleste gammle knappene er det lite eller ikke noe hold når jeg skrur til med nye skruer og knapper.. er det mulig å tette hull å borre opp igjen for å få bedre hold?! prøvde med litt større skrue, men da ble hodet for stort! Noen med tips?! Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 For at disse blindmutterne skal sitte uten at de følger med når man skrur så bør det brukes en skikkelig tang noe Lars tydeligvis har gjort. En løsning er å prøve seg frem på andre emner av glassfiber. Kan nevne at jeg har brukt løsningen på lastebilen jeg kjører til feste av utstyr og det er på sandvichvegger. Sitér dette innlegget Link to post
hnrk Svart 18.Juli.2021 Del på Facebook Svart 18.Juli.2021 On 10/30/2011 at 7:36 PM, Christel III said: Würth har blindnaglemuttre i A2 Link Virket ikke helt som den skulle... Trykk på FESTEMIDLER og videre på NAGLING, så finner du dem. Er det disse: https://nettbutikk.wuerth.no/festemidler/nagling/blindnaglemuttere-senkhode-staal-a2k-elzn ? Hvilken dimensjon trenger jeg til vanlige kalesjeknapper? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.