Jump to content

Twin disc med sluring - forsinkelse


Formula

Recommended Posts

Jeg har et Twin disc gir med sluring på båten min og sliter litt med å bli fortrolig med forsinkelsen som det er på dette giret.

Jeg har vært i kontakt med Progress som forhandler dette giret og de mener at det er normalt med noe forsinkelse.

 

Det virker som at trykket som opererer giret må bygge seg opp når jeg setter dette i gir og det kan gå fra 0,5 - 1,5 sekund fra jeg setter båten i gir til den responderer. Har også opplevd at det har tatt 3-4 sekunder før giret kommer rett etter oppstart med kaldt gir.

 

Er det noen som har erfaring med slikt gir som kan fortelle meg at dette er normalt så jeg får sove på natta igjen. :confused:

Link to post
Share on other sites

3-4 sekunder låter väl mycket, men beror kanske på kall olja.

 

I övrigt tror jag att forsinkelse är något som är normalt på hydrauliska reverse gears.

Du vänjer Dig med detta, efter ett slag så tänker man inte på det utan 'bygger in' det i sina manövrar.

 

Ex för att hålla båten stilla mot lite vind eller ström vill Du kanske ha ett par varv på propeller. Då lägger Du i 'tomgång framåt' och efter 1 sekund tillbaka till stopp nästan samtidigt som propellern gör några varv åt önskat håll.

 

I början var det besvärande, men nu tänker jag inte på det.

 

 

:fishing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...