Jump to content

Kan jeg putte kalesjedeler uten viduer i vaskemaskinen?


Ribtjenester

Recommended Posts

interesant spørsmål...

 

Det kan eg finne ut for dere:)

 

 

Har en liten båt med skitten og fæl kallesje som eg ikkje har tenkt og bruke, må bare komme meg hjem fra havet, så ryker den i oppvaskmaskinen.

 

Om dere kommer med et godt forslag til vaskemiddel eg skal bruke? tøymykner :rolleyes: ?, så skal eg vaske:)

Redigert av Fjordland (see edit history)
Link to post
Share on other sites

klart du kan putte det i maskinen.

Jeg ville ikke startet maskinen om jeg var deg, men putte dem inn i maskinen bør gå greit.

 

Fleip tilside. Jeg har levert inn mine kalesjedeler til Lambertseter vask og rens og jeg tror dette går i de store maskinene til renseriet. Jeg tror nok disse maskinene er langt mer skånsomme enn de husholdningsmaskinene vi har hjemme og prisen er ikke all verden. Det det koster å erstatte slike deler om det går galt, tilsier ikke etter min mening at man bør ta sjansen.

 

Ullvuggeprogram på deler uten vindu til nød.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Det beste er å bruke hageslange, grønnsåpevann og en myk børste.

 

Jeg lekte engang italiensk druetråkker med kalesjen i badekaret etter at den hadde ligget et halvt døgn i Biotex.

Etter fire-fem skyllinger og tørk, ble den tørket og så impregnert på bøylene montert på båten. (var redd for at den ville krype, så jeg valgte å tørke den på båten mens den var montert)

Dette ble kjempebra, men ikke fullt så bra som de gangene jeg har levert den inn til rens (med impregnering).

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Det beste er å bruke hageslange, grønnsåpevann og en myk børste.

 

Jeg ringte en av Norges største kalesjeleverandører og spurte hvilket råd de kunne gi om vask av kalesje. Svaret var å legge kalesjen i lunkent Biotex-vann (30-35 grader) i badekar over natten. Dette skulle også vinduene tåle. Jeg fulgte rådet og er svært fornøyd med resultatet. (Pass på at Biotexen er helt oppløst før kalesjen legges nedi.)

 

Stephan

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke vasket min kalesje i vaskemaskin, Værste senario er at vinduene ryker og det kan fort bli en dyr fornøyelse.

Enig at badekarret er en nest best løsning. Personlig leverer jeg kalesjen til vask hos proffer litt dyrere men resultatet blir meget bra, ferdig impregnert er den også når jeg får den tilbake.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Hvordan hadde du tenkt deg spyledysene skulle gå rundt med en kalesje inne i oppvaskmaskinen :giggle:

 

En venn av meg kastet den inn i vaskemaskinen, 60 grader og deretter tørketrommel. Kalesjen så fin ut den men passet ikke lenger hehe. :giggle:

 

Om ren kalesje er det viktigste bruk vaskemaskin og tørketrommel :giggle: , om funksjonsdyktighet og litt ren er viktigst bruk badekaret. :yesnod:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...