Jump to content

Har RIB alltid konsoll


Havgap

Recommended Posts

Jeg vurderer å skaffe meg en RIB eller en enkel åpen plastbåt på 12-14 fot. Skal bare ha den til å komme ut til øy der vi har hytte, og ser at RIB kan være greit. Skal bare ha en liten motor, maks 9.9 - tror jeg. Men synes at de konsollene og langsgående setene ikke er hva jeg ønsker og trenger og kunne heller tenke et annet arrangement, kanskje bare sitte på pontongen bak. "Opplegget" er at jeg skal leie en garasje el. lign der jeg kan ha båten liggende/sjøsette for hver gang. Evt - hvis jeg bare får tak i en båtplass, må jeg finne en enkel plastbåt ala GH14, men selvlensende. Og helst så lett som mulig, pga vanskelig rampe (Revesand, Tromøya for lokalkjente). På Finn er det bare RIB'er med konsoller - noen som vet om det finnes uten??

Redigert av Havgap (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en Caribe RIB uten konsoll tidligere. Funker helt som en vanlig gummibåt men med bedre sjøegenskaper.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Konsoll er jo tilleggsutstyr på de fleste, så standard er uten om du skal kjøpe ny.

 

Er noen brukte på markedet uten konsoll:

Eks.1

Eks.2 (2 båter)

Eks. 3

 

Evt. kan du jo kjøpe en med konsoll/jockey og skru denne ut. Mange som er på jakt etter slike konsoller, så den selger du nok ganske enkelt på finn. Små åpne landstedsbåter er det jo et hav av på markedet :smiley:

Søker du på rib under gummibåt/jolle-kategorien finner du mange gummibåter med skrog.

 

Evt. kan jeg anbefale en Zodiac Futura sånn regn fart/kjøreegenskapmessig om du ikke må ha solid skrog.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...