Jump to content

Er det pumpesump i Bostrøm 37?


BØstrøm

Recommended Posts

Har registrert at noen er på forumet ar god kjennskap til denne båttypen. Jeg lurer på om det er en forsenket pumpesump under batterikassa, eller under motoren som står i ett "kar". Dette klarer jeg ikke å se uten å ta ut alle 4 batteriene, og det er jo litt jobb. Nå pumper jeg ut fra kjølen i forkant av motorkassa. Dvs mellom mastefot og motor. Selv den minste Rulepumpa klarer ikke å tømme helt, og jeg sliter derfor med skvulping oppunder dørkplatene.

Link to post
Share on other sites

Svaret er nei, dessverre. Mener å huske at det går litt ned når stålplata under mutterne til kjølboltene slutter. Dette er helt i bakkant av kjølen og under batteriene.

 

Kanskje en håndpumpe av liten modell plassert rett innenfor døren til verkstedet, med kortest mulig tynn slange ned til det punktet fungerer bedre?

 

Det var i alle fall det jeg hadde... I tillegg satt jeg på en ekstra kuleventil på slangen slik at ikke vannet rant tilbake gjennom pumpa og ned i sumpen igjen.

 

Da blir vannskvetten som er igjen i det minste veldig liten.

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...