Jump to content

dieselmotor stått lenge gammel diesel,mistet % kraft og puffer?


okeido

Recommended Posts

Noen som har tips om hva som skjer?motor som skal klare 3600 ligger nede på 3200 3400 i fri og før var 4000 .

 

 

Hvis båten har ligget stille lenge er den mest sannsynlig årsaken at skrog og/eller propeller har grodd.

 

Nå gir vel groe på skrog og propeller skjelden utslag i manglende turtall på motor når den ikke er innkoblet :giggle:

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Ok, han har endret på innlegget siden jeg leste det, slik som det opprinnelig var skrevet så ga det inntrykk av å være under full belastning på motoren. Som man ser av tittelen sier han at motoren har mistet kraft, mens det korrekte er at den har mistet ruse-turtall.

jeg hadde opprinnelig tenkt å spørre ham om hva ruseturtallet var, men tok det med groe først da det er de færreste som har sjekket ruseturtallet på en motor som fungerer normalt. Altså slik at man har noe å sammenligne med.

(kan gå en stund mellom at jeg leser et emne og svarer på det...)

Link to post
Share on other sites

Har nok ikke så mye med gassvaieren, presset den opp til 3200 med belastning,da begynner den å puffe, syns jeg hører en liten skranglelyd når den puffer, men fikk brått litt hardere gange sist jeg presset, tenkte å ta dyserens og kondensfjerner, er vel det som er billigst å teste først?

Link to post
Share on other sites

Tipper du har en dyse som henger, eventuelt en plunger i pumpa. Innsprøytningsrens kan være en ide i første omgang ja, selv om det gjerne ikke gjør så mye med en dyse som allerede henger. Men prøv. det er det enkleste og billigste du kan forsøke og bør være det første du prøver...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

,da begynner den å puffe, syns jeg hører en liten skranglelyd når den puffer, men fikk brått litt hardere gange sist jeg presset,

 

 

1. Sjekk at ingen ventiler henger (innsug-eksos)

 

2. sjekk at de har rett klaring.

 

Er dette ok, kan det være at den har stått seg i hjel, med en vanndråpe i en dyse elleri hveste fall i Br. Pumpa

 

Så sjekkdysene som nevnt i et annet innlegg.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...