okeido Startet 3.November.2011 Del på Facebook Startet 3.November.2011 (redigert) Noen som har tips om hva som skjer?motor som skal klare 3600 ligger nede på 3200 3400 i fri og før var 4000 . Redigert 3.November.2011 av okeido (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Svart 3.November.2011 Del på Facebook Svart 3.November.2011 Skift dieselfilter!! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
okeido Svart 4.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2011 alle filtre er nye, tok ut den gamle dieselen og filtrerte den før jeg fylte på igjen.så skiftet jeg alle filtra i sommer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Viknes 6BY Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 Er det slark i vaier til Drivstoff pumpa? Ha motoren stoppet og gi fullt pådrag på hendel, se om du kan trykke pådrags arm på pumpa, en halv centimeter og 2... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 Hvis båten har ligget stille lenge er den mest sannsynlig årsaken at skrog og/eller propeller har grodd. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LALUNA II Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 han skriver "motor som skal klare 3600 ligger nede på 3200 3400 i fri og før var 4000" Så problemet er nok ikke groe under båten Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post Share on other sites More sharing options...
Christel III Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 Noen som har tips om hva som skjer?motor som skal klare 3600 ligger nede på 3200 3400 i fri og før var 4000 . Hvis båten har ligget stille lenge er den mest sannsynlig årsaken at skrog og/eller propeller har grodd. Nå gir vel groe på skrog og propeller skjelden utslag i manglende turtall på motor når den ikke er innkoblet Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 Ok, han har endret på innlegget siden jeg leste det, slik som det opprinnelig var skrevet så ga det inntrykk av å være under full belastning på motoren. Som man ser av tittelen sier han at motoren har mistet kraft, mens det korrekte er at den har mistet ruse-turtall. jeg hadde opprinnelig tenkt å spørre ham om hva ruseturtallet var, men tok det med groe først da det er de færreste som har sjekket ruseturtallet på en motor som fungerer normalt. Altså slik at man har noe å sammenligne med. (kan gå en stund mellom at jeg leser et emne og svarer på det...) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
okeido Svart 4.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2011 Har nok ikke så mye med gassvaieren, presset den opp til 3200 med belastning,da begynner den å puffe, syns jeg hører en liten skranglelyd når den puffer, men fikk brått litt hardere gange sist jeg presset, tenkte å ta dyserens og kondensfjerner, er vel det som er billigst å teste først? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 5.November.2011 Del på Facebook Svart 5.November.2011 Tipper du har en dyse som henger, eventuelt en plunger i pumpa. Innsprøytningsrens kan være en ide i første omgang ja, selv om det gjerne ikke gjør så mye med en dyse som allerede henger. Men prøv. det er det enkleste og billigste du kan forsøke og bør være det første du prøver... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Svart 5.November.2011 Del på Facebook Svart 5.November.2011 skiftet luftfilder, dersom det er det på den? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Svart 5.November.2011 Del på Facebook Svart 5.November.2011 (redigert) ,da begynner den å puffe, syns jeg hører en liten skranglelyd når den puffer, men fikk brått litt hardere gange sist jeg presset, 1. Sjekk at ingen ventiler henger (innsug-eksos) 2. sjekk at de har rett klaring. Er dette ok, kan det være at den har stått seg i hjel, med en vanndråpe i en dyse elleri hveste fall i Br. Pumpa Så sjekkdysene som nevnt i et annet innlegg. Redigert 5.November.2011 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
NilsPils Svart 7.November.2011 Del på Facebook Svart 7.November.2011 Litt på siden, men er det vanlig eller forsvarlig å sjekke ruseturtallet ved å gi full gass uten belastning? Sånt gjør jeg aldri med min motor. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 7.November.2011 Del på Facebook Svart 7.November.2011 Sånt gjør jeg aldri med min motor. Ikke jeg heller, men jeg har skjønt at enkelte synes dette er helt OK. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.