Jump to content

VP BB50 Reduksjonsgir 2:1 søkes (1959)


andreseverin

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er noen på forumet som kan ha byttet sin Penta BB50 eller BB70 mot B20 blokk og dermed ikke lenger har behov for det eksterne reduksjonsgiret som såtr koplet på etter reversgiret som en egen liten unit. Det er den grå på bildet. Det kom såvidt jeg vet i flere versjoner, både med forskjellig form på girhuset og for montering over eller under motoraksling (offset er 34mm).

 

Jeg har fått restaurert originalmotoren til min Storebro og etter installasjon ble det klar t at dette reduksjonsgiret mangler (båten skyter fart fremover på tomgang, så dør den.....klarer ikke å dra rundt....propellen er etter det jeg kan se original 15/14. trebladet bronsepropell.

 

Se i skuffer og skap, loft og kjeller, Ring en venn eller snakk med en i publikum....Alt tas imot med stor takk og en liten haug med penger! TAKK!reduktionsgear.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...