larsen2000 Startet 4.November.2011 Del på Facebook Startet 4.November.2011 Skrudde av rattet på min Askeladden Freestyle i det håp om at man bare kunne snu ratte og skru det på på nytt for å få sentrert det (altså motor i midtstilling når rattet er i midtstilling). Det er umulig på grunn av ulike spor til skruene. Hvordan løser jeg da dette? Har tatt av den store bolten midt på stammen, men den runde metallklossen på bildet rikker seg ikke. Er det mulig å justere dette fra baksiden isteden, feks på styrekabelen eller noe? Sitér dette innlegget Link to post
KjetilSt Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 Hvis det er som på bil, så kan du prøve å sette rattet på igjen uten å sette på den store låsemutteren i midten. Når du har satt på rattet dunker du på rattringen til rattet løsner sammen med den metalklossen det er festet til. Da har du mulighet for å justere Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 Det tviler jeg på. Du trenger en avdrager. Forøvrig er det vanlig med kilespor på rattakselen så du får ikke flyttet rattet allikevel. Er kanskje en justering i andre enden av kabelen? Ellers går det muligens an å trekke ut kabelen og vri rattet før du setter inn igjen kabelen? Har noe vært fra hverandre her? Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 4.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2011 Virker som om det sitter som støpt.. Får sjekke på baksiden om det ikke er noen som har gjort dette på en tilsvarende båt? Sitér dette innlegget Link to post
ingebjørg Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 Skifta styresnekka på min Freesstyle i sommar. Bak det svarte plastdekselet er det to stk boltar som går inni styresnekka i nedre kant, ta ut dei boltane. Då kan du vri på rattet slik at du får ut styrekabelen. Vri motor for hånd til midtstilling, putt styrekabelen på plass, vri på rattet slik at styrekabelen får tak inne i snekka, og vri heilt over,sett på plass boltane med muttrane på baksida. Går ut ifrå at du ikkje har hydraulisk styring. For å få laust rattet brukte eg ein ters. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 4.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2011 Har ikke ters/avdrager tilgjengelig, så får da heller ikke av plastdekselet som da tydeligvis sitter over de to boltene.. Er det mulig å heller skru av sparkedekselet under konsollen og komme til styrekabelen fra baksiden, eller må uansett hele styresnekka av? Sitér dette innlegget Link to post
ingebjørg Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 Du treng ikkje å løysa av heile styresnekka, kun to boltar som må løysast, som er ei låsing av strømpa som ligg rundt styrekabelen. No tar jo eg utgangspunkt i at du har samme slags styresnekke og kabel som meg. kan jo hende du har eit anna system. Men føler meg temmelig sikker på at du må av med det svarte dekselet ,og må ha deg ein tur på Biltema for innkjøp av ein ters. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 5.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2011 Kjøpte avdrager idag. Det viste seg å være enklere enn fryktet. Det var freset flere spor i den grå klossen slik at jeg kunne sette den på plass i ny posisjon bare :-) Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 5.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2011 Og takk for tips om ters forresten! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.