Jump to content

Hvordan får jeg midtstilt rattet på en Askeladden med styrekabel?

larsen2000

Recommended Posts

Skrudde av rattet på min Askeladden Freestyle i det håp om at man bare kunne snu ratte og skru det på på nytt for å få sentrert det (altså motor i midtstilling når rattet er i midtstilling). Det er umulig på grunn av ulike spor til skruene. Hvordan løser jeg da dette? Har tatt av den store bolten midt på stammen, men den runde metallklossen på bildet rikker seg ikke. Er det mulig å justere dette fra baksiden isteden, feks på styrekabelen eller noe?

ratt.jpg

Skifta styresnekka på min Freesstyle i sommar. Bak det svarte plastdekselet er det to stk boltar som går inni styresnekka i nedre kant, ta ut dei boltane. Då kan du vri på rattet slik at du får ut styrekabelen. Vri motor for hånd til midtstilling, putt styrekabelen på plass, vri på rattet slik at styrekabelen får tak inne i snekka, og vri heilt over,sett på plass boltane med muttrane på baksida. Går ut ifrå at du ikkje har hydraulisk styring. For å få laust rattet brukte eg ein ters.

Du treng ikkje å løysa av heile styresnekka, kun to boltar som må løysast, som er ei låsing av strømpa som ligg rundt styrekabelen. No tar jo eg utgangspunkt i at du har samme slags styresnekke og kabel som meg. kan jo hende du har eit anna system. Men føler meg temmelig sikker på at du må av med det svarte dekselet ,og må ha deg ein tur på Biltema for innkjøp av ein ters.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...