Jump to content

Trimme Tohatsu 120hk , hva må gjøres?

speed-tintorera

Recommended Posts

Jeg har en Tohatsu 120hk som er en 2002 modell. Forrige eier sa den var trimmet til 140hk, det var bare byttet luft-innsuget, fordi på 120hk var det et "smalere" innsug, mens 140hk hadde "orginal" (større) innsug ?? Stemmer dette? :confused: :confused:

Lurer på om dette er mulig å se på motoren uten å demontere masse deler, evntuelt hva må byttes for å få den til å yte 140hk ? :worry:

Håper på svar !!!!

1832_tohatsu_m_120_eptol_superbig.jpg

Redigert av speed-tintorera (see edit history)

Tintorera 610/ 120 hk Tohatsu

Båt er en trosretning ikke en hobby !

Før du legger en masse tid og energi i det prosjektet der så ville eg spurt meg sjøl hva man vil oppnå og til hvilken kostnad.

I beste fall kan du hente en teoretisk mereffekt på 16 % ved full gass innenfor oppgitt wot rpm ved at du får litt meir turtall. I praksis uten vitale deler byttes ut så er det nok kun snakk om få hk og kun ved full gass. Motoren får hverken meir moment , endret karaktestikk i mellomregisteret eller noe man ønsker. Kun meir luft ved full åpning som gir potensiale for å hente litt meir turtall.

Så om en tar for seg beste scenario med 16 % mer effekt : Hvilken fartsøkning vil det gi når det som kjent trengs 4x meir effekt for å doble hastigheten, i praksis vil det kreve enda meir da det blir slike farter luftmotstanden begynner bli svært merkbar

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...