Jump to content

Fortøyning, alternativ til "Neptuns gaffel"


borghans

Recommended Posts

Noen som har en alternativ løsning til denne , fra Ørstad Marine : http://www.orstamarina.com/Nettbutikk/Tilleggsutstyr-fortoyning/Vis-produkt/?productid=27069

Vi har flytebrygge fra Ørstad, og jeg har et problem med de tauene som er på den siden hvor det ikke er beregnet å gå. Disse tauene havner i sjøen, om jeg ikke knytter dem opp når jeg skal ut med båten. Har sett på denne gaffelen, som er beregnet for å holde tauene oppe fra vannet, men synes at det er en dyr løsning, det samme gjelder fendrene som de selger for å montere på brygga.

 

ER de noen andre som markedsfører dette, til en mer vettug pris?

Link to post
Share on other sites

Synes å huske at det var Ulv1 som konstruerte en lav-budsjett-variant av denne tauholderen.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Ørstad bryggene er dønn solide og kvalitetsprodukter. Det må man betale for! Vi har Ørstad brygger i et ganske værutsatt område! Vi er veldig fornøyde med kvaliteten! Alt ekstrautstyr er selvfølgelig ganske kostbart.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Det må vel finnes en form for fleksibel fot, ala sånne som er på windsurfere. Men poenget er vel at den skal stå oppreist og flekse unna ved tillegging. Tror jeg vet hva som skal til, men har ikke akkurat det riktige forslaget. Hva med sånne porter av plast som brukes i slalom, de er av plast og spretter opp etter passering hvis de blir kjørt ned.

Redigert av Havgap (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ulv1's forslag, og også holderen fra Seatronic kan enkelt forbedres. Man kutter stangen av helt nederst og setter på en passe stiv slangebit som festes med slangeklemmer.

 

neptunsgaffel.jpggaffel2.jpg

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...