Sten-Are Karlsen Startet 6.November.2011 Del på Facebook Startet 6.November.2011 For noen dager siden så viste en kompis meg hans nykjøpte oppussing objekt, enn Rana 17 som er av samme type som min. Det var en god del skadder på båten men det var baugen som hadde fått mest hjuling, så lurer vi på om det kan takes avstøpning fra min båt og bruke det som mal på hannes sin båt for å kunne på så pass bra som mulig. Så hvilket materiale til avstøpnings kan bruke? Tenkte at jeg kunne smøre smeltet starinvoks på innsiden og plaste med ett lag glassfiberdukk, slik at avstøpningen ikke setter seg fast. Og forresten skadden er øverst på baugen og bilder vil komme etter vært :) Sitér dette innlegget Link to post
Neptun:) Svart 6.November.2011 Del på Facebook Svart 6.November.2011 ta voks over baugen og legg glassfibermatter over, så tar du og løfter det av, vip så har du da avstøpning, vurdert og gjøre dette selv, men av min egenbåt, Sitér dette innlegget gammel nok til og vite bedre, ung nok til og gi faan<3 Link to post
Espen1978 Svart 6.November.2011 Del på Facebook Svart 6.November.2011 Har selv tatt avstøp av baugen på en Fjordling 17 nå nettopp.. Det vi gjorde var å ta av alt påskrudd inkl fenderlist, det ruglete området man går på ble dekket av alu-teip og alt ble satt inn med 3 lag slipp-middel. (vi tape'et inn området som skulle støpes) smurte så inn med gel-coat, dette var egentlig ikke nødvenig for vårt bruk, vi hadde heller ikke nok, så det ble ikke hel-dekket.. også la vi glassfiber-duk som var mettet med 2-komp. på hele området, rullet ut luft så godt som mulig. lot dette tørke og påan igjen mens det enda var litt klistrete dagen etter.. Vi skulle ikke reparere men lage en form, som vi kan skru inntil båten gjennom hullet for baug-kroken, for å kunne snu båten med få personer, defor er det støpt ilag med gode x-finér plater, som vi kan feste en "drue" på.. Husk godt verneutstyr, og stå et sted skjermet for unger og dyr! Sitér dette innlegget Link to post
Sten-Are Karlsen Svart 26.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2012 Løste problemmet ved å bruke aluminumsfolie og byggeskumm, det funket greit og kompisen er kommet godt i gang Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.