Espen1978 Startet 6.November.2011 Del på Facebook Startet 6.November.2011 Jeg innbiller meg at dette er bare å skru ut den store mutteren innenfor dekselet og dra rattet av stangen? Det sitter dønn.. når jeg tar i som mest begynner det å høres i glassfiberen. Noen som har vært ute for det samme? dette er det eneste som sitter igjen på båten nå. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.November.2011 Del på Facebook Svart 6.November.2011 det sitter ofte ganske godt på konen. Prøv å sett på muttra slik at den beskytter gjengene, dra så i rattet - og gi muttra en kakk med hammer, så bruker det å slippe til slutt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
adeneo Svart 6.November.2011 Del på Facebook Svart 6.November.2011 Sitter som regel en mutter (ofte en litt spesiell en med splitspor) og/eller en segering lenger inn enn den første mutteren. Kan være vanskelig å se den innerste mutteren. Kan også bare være som Ivar sier at rattet sitter i splinesene, noe det ofte gjør, men pleier å løsne med noen skikkelig slag med lanken. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.November.2011 Del på Facebook Svart 6.November.2011 metoden min er tiltenkt styresnekker av denne typen: ikke vært borti typen med låsering osv Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Espen1978 Svart 6.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2011 Ligner på den der, men det er jo en "gjengestang" som stikker ut av rattet, når mutteren og skiven er borte ser det ut som det er et spor på ene siden og at gjengene tar slutt, da ser det ut som den er kon der rattet omslutter den. Dette sporet hadde noe som gikk inn i det, så ut som en del av stangen, men når jeg pirket i den var den bevegelig. Jeg får prøve hammeren og se hva som skjer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.